blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 dette er jeg blitt anbefalt av ei venninne som nettopp har født. Er veldig usikker på hvilken olje jeg kan bruke, er det noen andre som har prøvd eller blitt anbefalt dette? Når begynner man med det, og hvilken olje skal man ha... skjønner hvis noen synes disse spm var litt rare, men måtte jo bare spørre ....
Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Jeg bruker og brukte også forrige gang jordnøttoljen fra apoteket. Fungerte som bare det.. Ikke så mye som en rift:) Jeg begynte ca 6 uker før termin og gjør det hver 2. kveld før vi legger oss. Det er greit å gjøre det før man legger seg slik at man ikke trenger å ha på undertøy etterpå (jordmor sa det var viktig å få lufte slik at du ikke får soppinfeksjon).
JuniAnkerHansen Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Jeg bruker Welleda sin fødselsforberedende olje. Fås kjøpt på helsekostbutikken. Ellers kan man vel bruke milde matoljer som oliven/jordnøttolje også, som kanskje er et rimeligere alternativ. Jeg begynte rundt uke 34, det samme gjorde jeg ved forrige svangerskap.
amk1 Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 har jeg aldrig brukt, noen smårift etter første fødsel og ingen etter andre.
petite fleur Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg brukte mandelolje som jeg kjøpte på apoteket. Eller var det jordnøttolje? I alle fall, jeg synes den smøringa var SÅ kjedelig, så jeg slutta etter 4-5 dager. Fikk ikke en rift under fødselen.
completely3 Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har troen på dette. Vi smører hud for å få spenstighet og fleksibilitet hele tiden. Greit å ha lipsyl hos tannlegen om du skal strekke leppene lenge. (bare til sammenligning) Mandelolje, Jordnøttolje eller fødtselsforbredende olje (dyrt og bare en blanding av de to nevnte)
Babyjuni2010 Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Hvetekimsolje kjøpte jeg, etter og ha lest på baksiden av disse fødselsforberedene oljeblandingene som koster flesk. Det damen på helsekost sa var at så lenge oljen er rik på E-vitaminer så hjelper den. så å bruke 300kr på en mini flaske med "fødselsforberedene olje" blir tullete, når jeg får samme effekt av en større flaske som kostet meg under 100 lappen Jeg har 5 uker igjen nå, å har nettopp begynnt..smører meg annenhver kveld. Har også kjøpt bringebærblad te, som skal ha samme effekt i tillegg til at fødselen kan gå raskere og enklere. og gjør at livmoren trekker seg fortere sammen etter fødselen. smaker ikke spesiellt godt men, jeg gjør hva jeg kan for å kanskje få det litt lettere
Bilingüe Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Leste en undersøkelse av dette, link fra et annet innlegg her inne noen uker tilbake. Der sto det forklart hvordan (ikke bare å smøre med olje, som jeg trodde. Du må dra og strekke ganske kraftig, og "langt" inne). Uansett, der stod det at de visstnok så det hjalp for 1. gangs, men ingen forskjell for 2. gangs: de har jo allerede fått strekt nedi der under 1. fødsel.
venterbarnnr2 Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Sniker med inn fra 2.trimester :-) Jeg gjorde ikke det i svangerskapet med førstemann og sydde kun ett sting som egentlig ikke var nødvendig. De kalte dt et "skjønnhetssting" :-) Akkurat som det spiller noe rolle der nede. Hehe.. Har foreløpig ikke gjort det nå med andremann heller. Om det hjelper eller ikke å massere vet jeg ikke. Men de som masserer bruker vel jordnøttolje fra apoteket :-) Det skader jo sikkert ikke å gjøre det for sikkerhets skyld :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå