Gå til innhold

Hva er dine forventninger til fødselen???


LeMaRa

Anbefalte innlegg

Sitter og kjeder meg stort om dagen og tenkte jeg skulle skrive et innlegg ;)

 

Her har jeg gått med en forventning til at både svangerskap og fødsel skal være tilnærmet lik med førstemann, men det har ikke blitt helt slik så langt. Allikevel kjenner jeg på at jeg forventer at fødselen skal starte opp slik som sist gang,.. med slimproppen som går og murringer, etterfulgt av en rask fødsel... Hadde to runder med maserier med førstemann før det satte i gang for alvor, og trodde at etter 2. runde forrige uke så var vi snart i gang nå også, men nå har jeg hatt tre runder og fortsatt er det ingen tegn til fødsel ;) Forrige gang festet ikke hodet seg før i aktiv del av fødsel, men nå har det allerede vært festet ei uke, til min store overraskelse... Forrigemann ble født 11 dager før termindato, mens nå er det bare 3 dager igjen til termin... så mentalt så er jeg allerede ei uke på overtid... :P ...Kjedelig...

 

Håper fortsatt på hjemmefødsel, selv om det virker bare mer og mer fjernt for hver dag jeg går og venter nå... Håper på at det starter opp pent og forsiktig, slik at jeg får tid til å varsle alle som skal være med; mannen min, sønnen min, jm, hjemmejm. og min egen mor... Slik at alle får vært med på opplevelsen. Håper jeg slipper falsk alarm! Håper på at fødselen skal bygge seg opp jevnt og trutt, slik som sist, for så å gå relativt raskt når den aktivefødselen starter for full. Hadde 5 timer aktiv fødsel sist... Håper jeg klarer å føde uten mye hjelp, at jeg kan jobbe effektivt med riene og ta imot nurket mer eller mindre selv, klippe navlesnor og stelle selv (mannen ønsker ikke å klippe navlestrengen...), med assistanse fra hj.jm. såklart. Håper selvfølgelig at den lille er frisk og rask og at jeg klarer meg noenlunde fint gjennom fødselen, slik at vi slipper å reise hjemmefra de første 2 dagene!!! Håper det blir en flott og intim opplevelse for alle involverte!!!!!

 

Så hva er deres forventninger til fødselen??? Eller levde fødselen opp til forventningene for dere som er i mål allerede???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...