Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste i en tråd her for en stund siden at man skulle stoppe med kapslene om man fikk kynnere.

Kansje teit spm., men jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal det. Er i uke 39, så det sier seg selv at jeg har en del kynnere, skal jeg slutte med kapslene da? Og i tilfelle, da skal vel ikke kapsler brukes når man nermer seg termin? Har aldri hørt dette før jeg, noen som kan forklare meg??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste det jeg og. Hmm..hva er vitsen da liksom? Er det ikke meningen at de skal sette igang forberedelsene? Kan skjønne det om noen bruker de for tidlig med fare for abort. Jeg har også vært veldig nysgjerrig på det med bringebærkapsler/bringebærblader. Så kjæresten min gikk ut og plukket blader til meg i sta, og så kokte vi te. etter ca en time startet kynnere (har ikke hatt noe særlig av de tidligere) og de holder på ennå :) Lykke til :)

Skrevet

Jeg har hørt at bringebærkapsler skal styrke livmoren jeg-ikke føre til fødsel......

I mitt forrige sv skap begynte jeg med kapslene 2 mnd før termin. og fødselen gikk som en drøm og ingen rifter. -i motsetning til førstemann...

Skrevet

Ja, jeg har også hørt at det styrker livmoren og ikke setter fødselen i gang. derfor jeg lurer på dette her med kynnere...Høres litt spesielt ut..

Skrevet

Sorry. Det er visst forskjell på bringebærblader og bringebærkapsler =)

Skrevet

inneholder ikke bringebærkapsler moste bringebærblader? jeg tror det er det samme..

Skrevet

Hvor har dere handlet bringebærkapsler? Var på både helsekost og apotek i dag og der hadde de ikke. De hadde bringebærblad-kapsler, men turde ikke kjøpe det..

Skrevet

Det er bringebærblad kapsler de mener........

Skrevet

Det er bringebærblad kapsler! Ellers kunne man vel spist masse bringebær i steden ;)

Skrevet

ja, hehe.. ser jeg også har glemt å skrive blad til slutt.. det er bringebærBLADkapsler.. går litt fort i svingene =)

Skrevet

Med nr 1, gikk jeg på bringebærbladkapsler ca 1 1/2 mnd før jeg skulle føde. Merket ikke noe kynnere den tiden. Sprakk og fikk rifter.

Nå, som jeg venter nr 2, begynte jeg på de samme kapslene 1 mnd før i håp om at denne gangen skulle jeg unngå å sprikke å unngå rifter. Fikk masse kynnere av de, så jeg sluttet da jeg hadde så lenge igjen.

Har nå 2 uker igjen, å velger å ikke ta noen form for kapsler, heller gå som det går :-)

Lykke til!

Skrevet

Uerfaren her og føler jeg trenger å spørre hva disse bringebærkapslene skal være gode for eller mot. :-) Noen andre remedier dere bruker nå mot slutten som jeg gjerne ikke kjenner til?? Vanskelig å få med seg alt.... Lykke til alle!!

Skrevet

Dere som har tatt kapslene, hvor mange tok dere og hvor mange ganger daglig? Økte dere dosen da det nærmet seg termin? Takk for svar:)

Skrevet

jeg følger det som står på pakken. på de jeg tar står det 2 kapsler 3 ganger daglig... Tror ikke jeg skal øke dosen nei...er vel en grunn til at det står anbefalt dose tenker jeg? Eller er det vanlig å øke i slutten?

Skrevet

sniker meg inn og kommenterer her.. =)

Jeg fikk en grundig forklaring av hun på helsekosten ang bringebærblad kapsler, fikk også med meg en brosjyre om disse.

Det jeg fikk forklart var at disse skal styrke livmoren før og etter fødsel. Ikke sette igang! Disse er like viktige etter du har født slik at livmoren trekker seg fort sammen og du slipper problemer som inkontinens og lekasjer i etterkant. Noen kan sikkert merke at de får flere eller strekere kynnere da livmoren trener seg opp. Men dette er jo like vanlig blandt dem som ikke tar dette. Dette er en urt som har blitt brukt i mange land i genereasjoner for å styrke livmoren og forberede til fødsel. Og det beste som kommer ut av dem er gode effektive rier.

Det kan nok stemme at det kan hjelpes med modning, men dette er nok en "ring virkining" av at livmoren blir trent og at kynnerene da kan resultere i modning. Men jeg har like mye tro på at disse setter i gang fødsel som annanas, kanel, melk krydder og andre kjerringråd.

legger med noen linker for de som vil lese mer om bringebærblad.

http://translate.google.no/translate?hl=no&langpair=en|no&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Red_raspberry_leaf

http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Skrevet

jeg har nettop begynt på bringebærbladkapslene, jeg har 25 dager igjen.. Tar 2 om kvelden før jeg legger meg bare, har mye kynnere men tror ikke det kommer av dem, hadde det før jeg begynte å..

Har hørt di skal gjøre dt lettere å føde og komme seg fortere, mindre blødninger og sann etter fødsel.. ikke vet jeg, er førstegangs gravid, men det er jo greit å se om de funker.. kommer vel ann på personen også brått.. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...