Gå til innhold

noen som er plaget med sterke kynnere ofte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 34 + 6 idag, og den siste tiden har jeg vært veeeldig plaget med sterke kynnere (iflg. jordmor). magen strammer seg så sinnsykt, det blir ubehagelig å både sitte og stå. hodet til lillegutt er allerede festet.

huff, skal jeg slite med såpass mange kynnere hver dag, i hele 5 uker til? :/:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner til det du... har blitt en del sykehus besøk pga disse.. heldigvis har jm sagt at vist ting ikke blir bedre til uke 37\38 blir det søkt om igangsettelse før termin

Skrevet

jeg vet liksom ikke om jeg skal ta noe kontakt med lege el noe pga dette. for skal det være slik liksom? er jeg hysterisk? men det har begynt å bli skikkelig ubehagelig og de kommer ofte. på en kjøretur på 30 min tidligere idag kunne jeg telle 5 kynnere som var såpass kraftige at jeg ikke kunne unngå å "plages"...

hadde vært deilig med igangsettelse, men er vel for mye å håpe på. sist jeg var hos jordmor fikk jeg en slik kraftig kynner da jeg skulle legge meg på benken, og hu sa "oj, denne var kraftig!".. og hu bad meg si fra hvis de blei plagsomme og ofte... hmm.. er så i tvil liksom.

samtidig vet jeg ikke om det har noen sammeheng, men har vært fryktelig varm i det siste, føles som hetetokter som kommer og går. hmmm...

Skrevet

Slet med kraftige kynnere og verken JM eller lege brydde seg nevneverdig om det.

Jeg gikk en uke over tiden, og noen timer før jeg fikk rier så satt jeg og gråt. Var så sliten og lei av kynnere, maserier og alle andre vondter jeg måtte gjennom.

Du får bare prøve og syte og klage til JM.

Så skal jeg krysse fingrene for at det hjelper :) Jeg hadde slike kraftige kynnere fra uke 27, og har stor medlidenhet for alle andre som må gjennom det samme. Det er ikke noe gøy å gå slik.

Skrevet

Har hatt masse kynnere i flere uker nå og er sykemeldt pga dette. Har fått beskjed om å ta det helt med ro for å forhindre modning. Hvis jeg beveger mye på meg (går f.eks) blir de veldig ubehaglige. Har de så ofte som hvert 5 min. Noen ganger så varer de i flere minutter... Noen merker jeg ikke, noen er dritvonde og det har begynt å bli ubehagelig å puste fordi livmora presser opp i mellomgulvet.

Har vært til sjekk på føden, med fikk der beskjed om å ta det med ro men å ring hvis de ble veldig vonde eller om jeg fikk mens-liknende smerter.

Ellers kan jeg anbefale å ligge rett ut på sofaen og ta det mest mulig med ro... :)

Skrevet

Veldig rart at vi får så ulike tilbakemeldinger fra JM pga kynnere. Har hatt sterke kynnere siden uke 24, fra uke 34 har de blitt veldig kraftige, og jeg våkner ofte om natten av at de er veldig vonde og må puste meg gjennom. JM har bare sagt at dette er med å forberede på fødselen, aldri nevnt at en igangsetting før termin må vurderes eller noen tng..

Skrevet

Jeg har nesten det motsatte problemet, og det plager meg litt! Hadde en del sterke kynnere når jeg var rundt 25-29 uker, men synes ikke jeg har hatt noe særlig av det i det siste, og det bekymrer meg nesten litt! For det er da mest normalt med flere kynnere jo lengre i svangerskapet man kommer? Eller er det jeg som er helt på jordet her :P begynner å lure på om jeg har en livmor som ikke gidder å trene seg opp her.... :/

Skrevet

Jeg har slitt med skikkelig vonde kynnere fra uke 15. Ble sykemeldt etter det (bl i tillegg) De kommer ofte og regelmessig. Fått beskjed om å ta det med ro i allefall frem til uke 34 da det var liten fare for barnet hvis han skulle komme da. Men jordmor sa også at siden jeg er 3-gangs så var det normalt at de ble vondere og kom oftere. Husker jeg slet fælt med kynnere i det forige sv.skapet og, men det er så mange år siden. Skal ingenting til før kynnerne setter igang.

Skrevet

Glemte å si at jeg nå er i uke 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...