Gå til innhold

feber og legevakt...


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

Guttungen er forkjølt og har høy feber... I går var 2. dagen med feber, og da syns jeg han var så annerledes (virket som om han hadde smerter, samt mer grinete) enn forrige gang han hadde feber, så da ringte jeg legevakten for å høre hva de syntes. Der fikk jeg beskjed om å ta han med ned på barneklinikken for å få en legesjekk. Jeg var jo litt redd for å virke som en overhysterisk mor, men legen tok oss godt i mot og jeg fikk inntrykk av at det var bra vi kom. Slike små skal man jo ha lav terskel for å oppsøke lege...

 

Siden almenntilstanden også var dårlig, og han hadde 40 i feber da vi kom ned dit så ville legen gi han ibux + observere han om feberen gikk ned før vi fikk reise hjem. Heldigvis hadde ibuxen god effekt, og vi fikk reise hjem etter en times tid. Legen sa at det ikke var noe alvorlig siden ibuxen gav så god effekt. Hvis han fortsatt hadde feber på lørdag (altså 4.dagen) så skulle vi ta kontakt med lege igjen..

 

I dag har det egentlig virket som om han var i bedre form, men han har jo sovet mye, dårlig matlyst. og vært mye sutrete.. Men siden feberen gikk litt ned tenkte jeg at dette kom til å gå over.. Jippi :) men når jeg la han igjen nå var feberen oppe på 39,3 igjen, så da blir det spennende å se i morgen.......

 

noen av dere som har hatt barn med feber over flere dager? Hvor lenge? Hva gjorde dere? Er det ikke noe sånn om at man ikke skal ha feber i mer enn 3 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får jo ofte den 4.barnesykdommen rundt ett års alder. Jenta mi hadde det når hun var 8. feber i 5 dager og så kom det små røde utslett når feberen forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars lille gullet!

Storesøster hadde endel feber da hun var baby - flere ganger 40,5. Da hun var rundt 8mnd hadde hun høy feber over flere dager, var sutrete og grinete og skikkelig utilpass. Etter 4 dager kom illrødt utslett over hele kroppen og feberen gikk ned. - Den fjerde barnesykdom. Godt det var noe liksom, men det var grusomt å se henne så slapp og utilpass over flere dager. Hun lå på puppen hele natta da. Huff.

 

Forsøk å gi mye drikke, trøst og kos. Det går som regel over av seg selv. Er du usikker - oppsøk lege igjen.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har han heldigvis vært mye bedre, og aktivitetsnivået er nesten på topp igjen :) Litt snørrete nese, men,men.

 

har enda ikke sett noe til det utslettet da, så er jo mulig at det bare var "vanlig" influensa...

 

uheldigvis har jeg klart å bli smitta da, så min form er ikke helt på topp.. Men satser på at feberen holder seg unna, så går det nok greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som deg, ringte legevakten, fikk beskjed om å komme ned.

 

Tassen har fått noen rødeprikker de siste dagene, og nå er han jo på bedringensvei. Hoster litt ennå.

 

Kan det være den 4. barnesykdommen? Tenkte ikke på det, men hvor ille er de prikkene? Tenkte bare det var stikk eller noe jeg. God bedring til gullet- ikke meningen å kapre tråden din.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemann hadde masse prikker i morges da han våknet, så her var det nok den 4.barnesykdom.

 

Han har mest på halsen og magen (og noen i panna).. De bildene jeg har sett på nettet om det så har det vært masse små prikker, og det stemmer i alle fall her.

 

Du kan jo google litt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, men samtidig godt at dere nå vet hva det er...

Lissiliz; det høres ut som samme dere har, men sikker kan man jo ikke være. Sykdommen gir flere dager med feber og til slutt utslett. Husker ikke hvor mange dager det varte det utslettet, men det gir seg nok i løpet av noen dager nå. Det bør hvertfall bli gradvis bedre fra utbruddet.

Her også var det masse på magen og endel opp mot fjeset.

 

God bedring til de små - og de store som også har fått en trøkk..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...