Gå til innhold

Jeg har funnet ut hva som irriterer meg mer enn noe annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er mennesker som undervurderer inteligensen din. Sånne som forklarer hvert fremmedord de bruker. Og forenkler språket ned på nesten barnebivå. Sykt irriterende har jeg funnet ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OG de som sier "lille venn" til voksne mennesker!

Skrevet

nedlatende mennesker rett og slett.

"Lille venn" eller "kjære deg" ... "du må da forstå".

Skrevet

er ei på det lokale postkontoret som kaller alle "lille venn" og ja. DET ER IRRITERENDE.

Gjest Toxic
Skrevet

Hm, den problemstillingen er ukjent for meg. De du sikter til oppfører seg sikkert ikke slik mot alle de omgås, bare mot personer som framstår som mindre intelligente.

Skrevet

Helt enig. Det burde faktisk vært straffbart:)

Skrevet

Hvis det er mange som gjør dette overfor deg så er det kanskje på tide å vurdere hvordan du fremstår;-) Jeg opplever så og si aldri det du beskriver...

At noen sier kjære deg, eller lille venn midt i en opphetet diskusjon, derimot er vel ganske vanlig, og et eksempel på en hersketeknikk. Det er vanskelig å ikke bli provosert av slikt..

Skrevet

Jeg har det stadig slik :( Jeg er ikke flink til å "selge meg selv" og havner stadig opp med folk som skal forklare meg alt. Selv ting jeg kan meget godt som feks hund, får jeg forklart helt ned til at en hund har 4 ben... Uff!

Men jeg innser det sikkert er min egen feil!

Skrevet

Enig. Det er også JÆVLIG irriterende med folk man nesten ikke kjenner som bruker fornavnet ditt i hver setning. Tror det er litt sånn sosialhøygskolen-pedagogisk-riktig-aktig. Der lærer de sikkert at man får folk litt mer "på glid" ved å hyppig bruke fornavn. Slik at motparten vil slappe av og bli vennligere innstilt. På noen funker det sikkert.

På meg er det bare sykt irriterende og påtrengende.

Det er KUN mine alle nærmeste, familie og venner som får bruke navnet mitt på den måten.

Skrevet

Vanlig og vanlig, jeg var bare borti en særs irriterende type i dag.

Skrevet

"Det er KUN mine alle nærmeste, familie og venner som får bruke navnet mitt på den måten."

Dette er vel strengt tatt ikke noe du har makt over og kan bestemme?! Jeg bruker navnet ditt så mye jeg vil jeg... ;-P

Skrevet

Jeg fremstår ikke som mindre intelligent, Toxic.

Skrevet

Tror ikke sug lut bryr seg særlig om innlegget du førsøker ¨dytte ned lille venn ( :) )

Gjest Toxic
Skrevet

Dersom du ikke framstår som mindre intelligent, ville ikke personer du omgås føle et behov for å snakke til deg som om du var mindre intelligent.

Skrevet

Må du ha det inn med t-skje?

Hva jeg mener med det jeg skrev er selvsagt at det er kun mine nærmeste av familie og venner som jeg synes det er greit bruker navnet mitt på den måten.

Du kan bruke navnet mitt når du snakker til meg til du blir grønn i trynet. Jeg gidder bare ikke høre på hva du sier.

DET bestemmer jeg!

Skrevet

Enig med henne over, det er lite du kan gjøre med det. Så det er det faktisk JEG som bestemmer.

Skrevet

Nei, vet du hva, Toxic, jeg kjenner et par mennesker som snakker slik til alle uansett om de fremstår som glupe eller ikke så å komme med en sånn kommentar er både feil og litt irriterende...

Ikke HI

Skrevet

Du kan bruke navnet mitt når du snakker til meg til du blir grønn i trynet. Jeg gidder bare ikke høre på hva du sier.

DET bestemmer jeg!

Teknisk sett så må du jo faktisk høre på det jeg sier når jeg snakker til deg, for du kan ikke skru av funskjonen i ørene dine, men om du bryr deg om hva jeg sier eller ikke, ja det bestemmer du selv... :-o

Skrevet

Har du en dårlig dag i dag Toxic?

Ja, nedlatende mennesker er utrolig irriterende. Og det handler nok ikke om hvem som fremstår som mer eller mindre intelligent, men om den sosiale intelligensen til den som er nedlatende.

Skrevet

Om man mener det nedlatene å si "lille venn" så syns ho på posten at alle er dummere enn henne selv.

Ho sier det til ALLE. Trodde først det var bare meg og følte meg litt flau (er jo mye yngre enn ho), men har hørt ho si det til alle kundene ho har i ettertid.

Skrevet

Hvorfor må jeg høre på deg?

Skal du holde meg fast da eller?

Eller binde meg fast?

Jeg har lagt på røret utallige ganger når selger og diverse forsøker "navn-trikset" på telefon.

Det samme ville jeg gjort hvis du ringte.

Hadde jeg truffet deg face to face hadde jeg snudd på hælene og gått.

Skjønner ikke hvorfor du fortsatt mener at jeg MÅ høre på deg....hahaha, du virker passe intens og ustabil:/.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...