Gå til innhold

Sko ER dyrt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn on nr 4 på veg.. De to eldste bruker samme str og minsten kan arve det som ikke er for slitt. Den 4 på veg er av samme kjønn som nr en, og siden det blir 10 år mellom dem er mange sko kastet, bare noen av de aller peneste beholdt..

Poenget mitt er at FY det er dyrt!!!

Gummistøvler, sherox, vintersko, finsko, joggesko(gym) fotballsko til han ene som driver med det, vanlige fritidssko/skatesko, skisko,sandaler/slippers, tøffler og ja.. de vokser jo for hvert år disse føttene.... så PUH!!! Er lei av sko som flyter overalt!!!

Og det koster penger!!!

Flere som har det på samme måten???

Skulle ønske jeg hadde eget skorom jeg.....:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barn skal ikke arve sko av hverandre.. trodde alle visste det! de tråkker skoen ulikt, og det kan være veldig ubehagelig for dem og tråkke i sko som er tråkket helt skjevt etter deres fot. de stakkars barna kan jo få hofte og ryggproblem av det også:(

Skrevet

Ja huff stakkars barn!!!! bedre at de sulter enn å arve sko fra hverandre!!! Typisk overhysterisk mor!! Lurer på hvordan jeg overlevde da jeg vokste opp....

Skrevet

Enig i at barn ikke skal arve sko. Annet enn pensko som er brukt et par-tre ganger.

Har man ikke råd til å gi barna de nye skoene som de trenger så burde man ikke få flere barn enn man har råd til!

Skrevet

Enig, finsko og enkelte gummistøvler som ikke er brukt mye kan arves. Badesko o.l. også som ikke foten setter avtrykk i. Sko er ikke dyrt. Men har man 4 barn så blir det selvfølgelig mye penger av det. Er ikke få sko som kjøpes til ett barn i løpet av ett par år.

Skrevet

jeg må ut med minimum 350 kr pr par med sko til gutten. Han må ha spesialsko. Hvis vi må handle inn sko utenom spesialskoene (hvis det tar lang td å få inn nye, og de han har er for små) må vi kjøpe de dyreste skoene siden disse er de eneste han kan bruke utover spesialsko. Kun ecco, under tvil de pony skoene i ekte lær. Vinterskoene han måtte bruke nå (siden spesialvinterskoene var for tunge for en 2 åring) kostet 750 kr, kan kun brukes til ham, ikke arves nedover.

Ingen av hans sko kan arves nedover, han kan ALDRI arve et eneste par med sko. Sånn er det bare. Mulig du synes det er dyrt å handle sko til dine snart 4 barn, men du har muligheten til å handle vanlige sko på tilbud, kjøpe billigere sko, og velge kritisk iflt pris. Du trenger ikke å bruke mer enn 150 kr pr par hvis du er flink til å kjøpe fornuftig. Hvis du handler inn sommersko på vinter, vintersko på sommer, så får du de som regel til halv pris eller mindre. det kan du spare MASSE!

Skrevet

350 for et par sko syns jeg var billig. Her i huset er det bare mannen som kjøper billige sko, for hans stinker etter kort tid :P

Jeg kan kjøpe billige pensko osv. men vanlige sko sparer jeg ikke inn penger på, samme gjelder for så vidt utetøy til de små.

Tror jeg betalte 600 for siste par med joggesko til småtten, og det var helt vanlige joggesko. Tror han må ha et par til i løpet av sommeren, og de kommer nok på det samme.

Sko til meg selv kommer på 1000 kr. ca, men jeg sliter de ikke like mye som småtten da, så det er ikke så ofte jeg MÅ investere i det.

Vinterskoene denne sesongen kom på 500, det syns jeg ikke var så galt, gode og lette var de også :)

Skrevet

ja det er ikke værst mtp at jeg sikkert kun hadde kjøpt ecco eller dyre pony hvis han kunnebrukt vanlige sko, men man har jo muligheten til å kjøpe billigere sko hvis man kan handle i butikken, og hvis man har 4 barn, så kan man spare masse penger på å handle på salg, kjøpe litt billigere sommersko osv. 350 kr pr par sko er ikke mye nei, men hvis man ikke føler man har råd til det, kan man få helt ålreite sko til 150 kr pr par i joggis eller gummistøvler;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...