Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Må jeg ha overmadrass? Tisselaken? Skal tisselakenet ligge på overmadrassen eller undermadrassen? Hva med vogn? Skal jeg ha madrasse i vogn? Hva med tisselaken der? Er helt blank jeg...)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Og må jeg ha sommerdyne og vinterdyne til babyen?
Monajenten Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Vi hadde ikke overmadrass i babysengen, kun én madrass. Hadde tisselaken i sengen, under det vanlige lakenet. I vognen hadde vi ikke tisselaken. Der var det en tynn madrass. Hadde laken på der også. I tillegg trenger man selvsagt sengetøy til dynen og puten:-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Vi har ikke hatt overmadrass, ikke tisselaken heller (ikke før de har sluttet med nattbleie i 3-års alderen). Har bare brukt laken, pluss en sånn tøybleie under hodet. Mine barn har gulpet veldig lite, så det har holdt å bytte det den tøybleien under hodet om det har kommet noen dråper. Men får du en storgulper kan det kanskje være greit med tisselaken? De tøybleiene er veldig fine å ha som underlag både i vogna, når de ligger ved siden av deg i sofaen osv. Det er egentlig et litt stort hvitt tøystykke i myk bomull som du kan brette til som du vil, de bruker dem på sykehuset også.. Det følger en liten madrass med vogna, jeg hadde bare vanlig laken på denne. Store deler av første leveår hadde jeg et lammeskinn i bunnen av vogna, med en brettet tøybleie under hodet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har ikke overmadrass eller tisselaken i senga, men madrass med laken og et lammeskinn. Det samme har jeg i vogna. Har bare en tynn sommerdundyne, men ungen sover i ullpysj. Da hun var nyfødt (i vinter), pakket jeg henne inn i et babyullteppe også, og dyna løst oppå.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Hadde ikke overmadrass i senga, men tisselaken under lakenet. Enklere å vaske tisselakenet enn hele madrassen hvis det skulle skje uhell. Hadde putetrekk med brettet flanellsbleie inni, under hodet. Hadde storgulper, så det var liksom nødvendig med ekstra beskyttelse som var enkel å skifte ut, under hodet. I min vogn fulgte det med en madrass, denne hadde jeg kun laken på. Har brukt samme dyne både sommer og vinter. Str 80x100 i senga, og 65x80 i vogna.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Hei! Du trenger vel ikke tenke på tisselaken ennå, det er vel helst ifm bleieslutt. Det du trenger er: Til senga, en god madrass. Da vil jeg ikke si du trenger en overmadrass, bare et par vanlige laken, feks fra Princess. MEN, jeg vil absolutt anbefale soveskinn! Det fra Nøstebarn er deilig, men det finnes flere steder. Dette legger du over lakenet, og rister og lufter ofte. Og så må du ha en deilig dundyne, pute trenger du ikke med en gang. Trenger ikke to (sommer+vinter), en holder. Er det kjempekaldt tar du heller et teppe oppå. Og så to-tre dynetrekk, feks fra Princess, eller Ikea. Til vogna ville jeg også hatt et soveskinn, evnt flyttet det fra senga over til vogna, eller kjøpt en billigere variant som de har på alle barnevognhus til å bare ha i vognen. Bare et laken her og, madrass følger med på vogna! Og nå til sommeren holder det kanskje med et deilig ullteppe, ellers så kan du ta dyna her og.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Så mange flotte svar:) Setter pris på det:) Nå vet jeg hva jeg trenger og ikke, og det er notert på handlelista. Er ikke så lett å vite hva man trenger og ikke når man ikke har vært borti det før...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Jeg vil faktisk anbefale tisselaken med en gang. Gutten vår har hatt en tendens til å tisse igjennom bleia endel, og da er det greit med tisselaken. Og da han var helt nyfødt og hadde "babybæsj" så hendte det også at det tøt litt utenfor bleiekanten før vi rakk å ta han opp.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 Ja, det glemte jeg! Blir mye lunere med en slik sprinkelkant i sprinkelsenga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå