Gå til innhold

Noen med erfaring fra igangsetting med ballong???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal vurderes å igangsettes med ballong. Vet egentlig ikke helt hva det er, men har skjønt at et kateter plasseres en eller annen plass der nede og blåses opp???

Noen som ar peiling på kriterier, fremgang og om det fungerer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt i gang med ballong 2 uker på overtid med førstemann for snart tre år siden. Ble lagt inn på kvelden og de satte inn ballongen da. Det var en usikker turnuslege som gjorde det og han brukte laaaang til og det gjorde vondt. Måtte til slutt tilkalle annen lege som satte den inn på null komma niks og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Når den var inne ble den fylt med vann. Fikk svake regelmessige "rier" gjennom hele natta, kl. 9 på morgenen gikk vannet av seg selv. Det var meningen jeg skulle få en igangsettingstablett på morgenen, men de ville avvente for å se om fødsel kom igang av seg selv, men det skjedde lite. 12:30 fikk jeg en tablett og 30 min senere begynte riene. Det var ganske vondt fra starten av men åpningen gikk langsomt. Ble flyttet inn på fødeavd. ved 18- tiden og hadde da et par cm åpning, men veldig vondt. Ting gikk raskere på slutten, gikk fra 5 til full åpning på kort tid og tulla kom ut 00:08. Fikk drypp den siste timen for at pressriene skulle bli mer effektive.

Skrevet

Takk, tusen takk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...