Mandalas Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Fire-åringen vår er alltid så trøtt. Hun sovner ca kl 19 og våkner kl 6 hver dag. Og hver dag, uansett om hun har vært hjemme eller i bhg, så er hun alltid så trøtt. Det har blitt en standardfrase "hun er jo så trøtt". Er dette normalt? Jeg begynner å fundere på om vi burde sjekke henne hos legen. Hun leker med storebror hele dagen og sovner ikke midt i leken. Men det hender hun sovner på dagtid, det er derimot ikke ofte. Så det er mer det at hun bare er skikkelig trøtt og sliten.
lille je Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Er det hele dagen da, eller bare mot ettermiddag/kveld? Har en snart fireåring selv, han er ofte sliten etter barnehagen, og det hender han sovner mens han ser barnetv, spesielt hvis de har vært på tur, eller på slutte av uka. Men jeg kan ikke påstå at han alltid er trøtt nei.... Har omtrent samme soverytme som dattera di.
Mandalas Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2010 Det er egentlig fra ganske tidlig på dagen. Iblant virker hun trøtt helt fra hun våkner, iblant kommer det fra rundt kl tolv.
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Må hun stå opp seks eller våkner hun av seg selv? Kanskje prøve å legge henne en halvtime tidligere?
lille je Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Tenker litt som gerbera, at hun nok kan få for lite søvn... Min står ALLTID opp til samme tid, uansett når han legger seg. Dermed må han legges tidligere hvis det skal bli mer søvn... Merker og på min at hvis han skulle slå til og sove f.eks 40 minutter lengre er han MYE blidere og ikke så nærtakende..
Mandalas Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 Ja, vi har også fundert på om hun får for lite søvn. Men hun våkner av seg selv senest kl 6 hver dag.
lille je Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Det gjør han her i huset og, selv om han noen ganger er MØKKSUR fra han står opp...Prøv og legg henne veldig tidlig en kveld, kanskje sover hun lenger også!!! Her har det skjedd at han har sovet fra fire-fem på ettermiddagen og til over sju morran etter. En helt annen unge:)
neste*gang Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 jeg har gjentatt meg selv snart i et halvt år nå. "Han er jo så trøtt og sliten" og min 4 åring har sover fra kl 20 til 6 på morningen. Trøtt når han reiser i bhg. Trøtt sur og sliten når han kommer hjem. Sitter rolig opptil flere kvelder helt til det er leggetid.. Har begynt å lure på hva jeg skal gjøre om det hjelper å aktivisere han litt etter bhg.. men så sliten som han er må jo det bli rene torturen har jeg tenkt... eller blir han mer kvikk...? 2 siste ukene har han i tillegg sovet 2 timer hver ettermiddag etter bhg. skjønner liksom ikke, nå som det er blitt lysere og lettere også trodde jeg.. han holder et veldig høyt aktivitetsnivå i bhg.. fikk et hint i går da bestefaren så på han løp og løp ute i det fine været og bestefaren sa bare...og du lurer på hvorfor han er så sliten se på "farten" og den lille kroppen over så lange distanser hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå