Gå til innhold

Behandlingsstid på søknad til engangsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid sånn ca tar det for NAV å behandle en søknad til engangsstønad? sånn ca altså. Husker ikke helt fra forrige gang, men tror det tok to uker elns. fra jeg sendte søknaden til jeg fikk pengene...

Jeg fikk de på nav til å se over søknaden før den ble sendt å de sa den var komplett. Så er jeg 26+3 uker på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg sa at det tok 3 måneder!!!

Skrevet

Jeg snakket m nav for en uke siden, og da sa de 3 mnd behandlingstid til meg, så fikk ikke akkurat håp om å se noe til de pengene med det første.

Har inne en annen søknad hos dem m 4 mnd behandlingstid, og tiden for den går ut om få dager og den søknaden har de ikke rørt siden de fikk den inn og sendte brev om behandlingstid.

Alt i alt kommer det vel an på om du er heldig å bo et sted der de klarer å få unna søknadsbunkene sine...

Skrevet

Oy såpass! Jeg bor i en koselig "liten" bondekommune, som har vært veldig kjappe med det meste frem til nå, så da håper jeg på noe av det samme som sist altså! Hehe.. Huff, 3 mnd ja.. Da har jeg jo termin..

Tror jeg ringer å hører jeg.. Er jo helt på tryne å få de pengene samme uka ungen kommer, når de skal gå til utstyr osv. som jeg helst skulle hatt klart litt før..Hehe..

Skrevet

Tok 1,5 uke fra jeg leverte søknaden på mitt lokale nav kontro, til penga var på konto ;)

Skrevet

Åh se der ja! hehehe *håpe håpe* Har ikke kjøpt en eeneste ting til den kommende babyen enda, så klør sånn smått i fingra nå, hihi. Jaja, de kommer når de kommer!

Skrevet

Med vårt andre barn søkte jeg om engangsstønad etter uke 28 og knapt 2-3 dager etter at søknaden var blitt fylt ut og levert på nav-kontoret hadde jeg pengene på konto, så det KAN gå fort ;)

Skrevet

det var ikke snakk om lange tiden fra jeg leverte til pengene var på konto. sikkert max 3 uker. De sa til meg at det skulle nok ikke ta mer enn 1 mnd.

Men mulig det varierer fra nav-kontor til nav-kontor?

Skrevet

Jeg søkte for 2 uker siden, og pengene kom inn på kontoen for en uke siden. Jeg fikk også to brev i posten. Det første, datert 05.05.10 sa at behandlingstiden var 4 uker, mens det andre brevet sa at jeg hadde blirr innvilget stønaden. Datert 05.05.10:p

Tror de snakker litt rundt hverandre der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...