Gå til innhold

Flere som har hjertebank/høy puls og kvalme?


smaajento2

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 8+4.. er så plaget av kvalme, høy puls/hjertebank og svimmelhet... de siste 2 ukene har jeg så og si ikke vært utenfor huset.. ligger helle dagen... kjenner at kroppen svikter meg å har null krefter... spiser lite siden jeg ikke har matlyst pga kvalme...

 

har også ei datter på 2 år, som trenger meg, og merker tydelig at hun missliker en "syk" mamma som ikke orker å ta seg av henne...

 

kjenner jeg begynner å bli deprimert av helle situvasjonen.. det å ikke mestre de enkleste ting i hverdagen... dette sliter på meg.. å jeg gråter mye... jeg som til vanlig har 100% jobb, har ryddemania i og utenfor huset, går turer daglig, og har brukt all frididen min på å leke å kose med datteren min, klarer plutselig ingenting... blir heilt fortvilet !!!

 

andre som har det som meg eller?? føler meg så utenfor liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er ikke alene...

har ikke vært palget med hjertebank og høy puls, men har vært kvalm og svimmel...

er til tider fortsatt svimmel, men ikke på langt nær sånn som d var.

d begynte rundt uke 6-7 med kvalme dagen lang, men kastet ikke opp. ble 100% sykemeldt, og var sengeliggende dagen lang. måtte få servert mat på senga, for å lage den selv, var et mareritt bare å tenke på.

etter en uke eller to, gikk kvalmen over, men da kom svimmelheten. gikk bra å gå alene fra senga til badet, og tilbake, men utenom d, måtte eg bevege meg i etappevis, eller få støtte. var oxo sengeliggende da, fordi eg hadde null energi.....

men plutselig kom formen tilbake, og eg klart å begynne å lage mat til dattera mi og min kjære samboer, når de kom fra jobb/skole.

har fortsatt små svimmelhetsanfall, men da hjelper d å bare sette seg ned noen minutter, før eg fortsetter.

tar blodprøver en gang i uka, og alle prøvene er fine. tar prøver pga en x.u. ved nyttår.

er nå 10+3, og gleder meg myyyye til 12 uker er gått, og formen forhåpentligvis er tipp topp igjen.

så bare vent og vær tolmodig. energien kommer snart tilbake til deg oxo. med meg så var d nesten som om den kom bare over natta:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har høy puls, det kommer av at hjertet vårt jobber hardt med å pumpe mer blod ut til kroppen slik at fosteret får den oksygen, varme og næring som det trenger.

Det er helt normalt, alrså

 

Hver gang jeg kjenner at jeg begynner å bli kvalm, spiser jeg en skive eller noe lett. Da gir det seg!

 

Kom deg opp av sofaen, datteren din trenger deg. Prøv å sitt litt ute, det hjelper mot trøttheten. Da får du nyte frisk luft også, det er bra for fosteret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...