Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at man på en eller annen måte kan regne ut hvor høye barna kommer til å bli. noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt det bli påstått at man ender opp med å bli dobbelt så høy som når man er to år, men lover ikke at det stemmer:)

Skrevet

Svarte deg på Skravle også - og kom plutselig på at det var en artikkel om det i F&B i vinter. Sjekk på klikk.no om artikkelen ligger der ennå:)

Skrevet

Man kan ta håndprøve av barnet når det er to år gammelt. Ble gjort på meg da jeg var to år, men ble spådd over 5 cm høyere enn jeg ble, så det er jo ikke noe garanti i det..

Jenter vokser maks 7 cm etter at de har fått mensen, og når ei jente skal få mensen kan jo ingen si med sikkerhet, er mange ting som kan virke inn på det.

Skrevet

"Jenter vokser maks 7 cm etter at de har fått mensen, og når ei jente skal få mensen kan jo ingen si med sikkerhet, er mange ting som kan virke inn på det."

Dette stemmer nok ikke du. Stemmer i alle fall ikke på verken meg eller min mor - som fikk mensen da hun var 11år. Veldig tidlig, men hun vokste mer enn 7 cm etter det;)

Skrevet

Ja, jeg har i hvert fall vært under oppsikt hos lege i hele oppveksten pga at jeg trolig skulle bli høy, og alle spesialistene jeg var hos sa det samme.. Det finnes alltids unntak fra regelen, men det var det som var det normale i hvert fall. Det er derfor man gir hormoner til jenter for å stoppe veksten, hvis mensen kommer stagnerer veksten.

Skrevet

Gutt: mors høyde (cm)/2+ fars høyde (cm)/2 + 12 cm.

Jente: mors høyde/2 +fars høyde/2 -12 cm.

Skrevet

Hjelpes.. stemmer dette blir gutten vår nesten to meter høy:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...