2010 Mammaen Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Har hatt vondt i hodet siden mandag kveld, og lurer på om det er vanlig? Paracet tar ikke smertene. Har ikke noen hevelser/ødem, og har ikke hatt antydning til proteiner i urinen eller høyt blodtrykk tidligere i svangerskapet. Tror derfor sv.skaps.forg. er utelukket. Noen andre som har det, eller som har noen tips? Bør jeg kontakte jm?
2xrosa<3 blå i magen<3 Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har det på akkuratt samme måte som deg. Er to dager igjen til termi og har hatt en dundrende hodepine i ei uke nå. Men har heller ingen hevelser eller høyt blodtrykk. Satser på at det er "normalt" på slutten:)
(Muskat) Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Du er "heldig". Jeg er i uke 29 nå og har hatt hodepine i tre uker allerede. Ingen andre symptomer på noenting. Pass på å drikke masse vann og få nok søvn, det er det eneste rådet jeg kan gi.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Jeg hadde noen dager med høyt blodtrykk på slutten og da fikk jeg hodepine. Jeg tenkte ikke at det kunne være blodtrykket, men samme dag skulle jeg på kontroll og da fikk jeg konstatert høyt blodtrykk, selv om det hadde vært helt normalt resten av svangerskapet. Jeg heller ingen hevelser eller ødem. Det var ihvertfall svært lite. Tok også en urinprøve og hadde litt proteinspor. Fikk beskjed om å hvile og bare ligge på sofaen med føttene hevet. Etter et par dager var blodtrykket normalt igjen og urinprøvene fine. Jeg ville ha sjekket bare sånn for å være på den sikre siden. For etter en uke igjen fikk jeg nok en gang konstatert høyt blodtrykk og proteiner i urinenen. Da synes jordmor at blodtrykket var så høyt at hun ville sende meg på sjekk på sykehuset. Alt var heldigvis bra da, men ble sykemeldt siste uken før jeg skulle ut i permisjon. Fikk beskjed om at jeg måtte holde meg i ro.
Løvinna30 Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Har vondt i hode jeg også, men det er ikke konstant. lurer på om hormoner kan gi litt hodepine (mener jeg har lest det et sted).
2010 Mammaen Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 Hei vestlandsfanden og takk for svaret ditt :-) Jepp, skal få sjekket blodtrykket hos jm. Mannen slo seg ikke til ro med at jeg ikke kontaktet jm/lege så tok kontakt med henne. Har også hatt litt tung pust, så kanv visstnok tyde på høyt bt. Jeg tar det ekstremt med ro om dagene, sover mye (og godt), slapper av hele dagen og går rolige turer, så jeg føler det ikke er mer jeg kan gjøre på den måten. Er 40 uker i morgen, så håper at det er et tegn på at noe vil skje snart.
Venter på lillebror-Høygravid! Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Jeg hadde masse svangerskapshodepine de siste 2 mnd i mitt forrige svangerskap, er visst helt vanslig. Hadde ikke høyt blodtrykk, ødem eller andre symptomer på svangerskapsforgiftning heller. Bare immari vondt i hodet. Fikk vite da at det er gangske vanlig! Mitt beste råd er å slappe av, var det som funket for meg! hvile rett og slett!
M.L Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Jeg får også hodepine innimellom. Men kommer ofte etter jeg har vært litt for sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå