Gå til innhold

baby på 3 mnd; fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt MME til babyen siden hun ble født. Når kan/burde jeg begynne å gi grøt til henne?

Samboer har lyst til å begynne allerede nå, men jeg vet ikke om det er bra for barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke bra å gi for tidlig. Fordøyelsen til barnet har best av å vente i enda en måned, minst. Det er ikke om å gjøre å være tidligst ute. Jeg kan ikek skjønne alle de som synes det er så stas å presse i barnet mat det ikke er klar for. Hvorfor kan ikke barnet få den ekstra måneden å utvikle tarmsystemet på?

Skrevet

helt enig med anonym 11.45.

Vent litt til. (egentlig skal man jo vente til de er 6 mnd. Men noen barn har behov for fast føde før en tid da de ikke blir mette nok eller legger på seg nok. dette er noe som helsesøster eventuelit prater om. Vi måtte begynne med grøt til jenta når hun var 4 mnd. (velling først) Hun la lite på seg og spiste lite og ofte hele døgnet. Og hun fikk trøbbel med magen stakkars. Mye luft, smerter osv.. Nå er hun fem mnd og spiser grøt to ganger om dagen. Vil si at det er først nå hun er "stor" nok til og få grøt. Gi mme du. Mye bedre. Ikke stress. Babytiden forsvinner så fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...