silje3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2010 takk, bli spennandes.er i uke 37 nå, men nurket er 4 kg så det er på tide
Knøtte85 Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Masse lykke til! :-) Min datter ble tatt i uke 37, hun var 3280 gram og 47 lang. Helt perfekt! :-) Er det fordi babyen er stor du blir satt i gang? Kan jeg spørre hvordan de fant det ut? Hva som fikk de til å sjekke det liksom....?
silje3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2010 hadde ganske høge sf mål, så vart sendt videre på vekstkontroll. på den tredje kontrollen vart det bestemt at ungen vart 4 kg så da skulle e gå max 1 uke til
Knøtte85 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Ah.. Blir spennende å se hvor stor h*n er når h*n er kommet ut da! :-) Jeg var på sånn ekstra kontroll på sykehuset pga svangerskapsforgiftningen jeg hadde forrige gang, da sa legen at jeg måtte gi beskjed til fastlegen/jordmor at de må følge med på målene mine, for han syns babyen var stor. Jordmor sa for to uker siden at jeg hadde store mål, men hun trodde ikke babyen var så stor, for bevegelsene av babyen satt så langt inne (?), hun trodde heller jeg hadde for mye forstervann! (?) Så jeg er dritt redd for at han blir kjempe svær! Så tror faktisk jeg skal ta privat ul om 3-4 uker, kun for å se at han ikke er diger! 4 kilo holder det ja. Hehe.
silje3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2010 jeg sa til jm at jeg nektet å få en unge på over 4500 g , og da ringte hun svangerskapspoliklinuikken.. du har rett til å kreve det! jeg har ikke lagt på meg mer en 8 kg til sammen, og ungen var 4 kg nå . så da er det vel ikke mye jeg har lagt på meg, men ska bli gøy å sjå hvor stor han er-
Knøtte85 Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Da skal jeg si det samme !! Hehe. Oi, 8 kilo var jo ikke mye! Dette er spennende!! :-) Du må looooove å oppdatere når alt er over og du føler deg i stand til det!! :-) :-)
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Du skal ikke behøve å ordne deg time for vekstestimering selv. Dette skal fastlegen din henvise deg videre for. Jeg har allerede hatt 2 vekstestimeringer i dette svangerskapet, og er hun ikke kommet før 20.mai (ultralydtermin) ville legen min sende meg til føden for ny estimering. Jeg fikk min første datter 16 dager pretermin i 2003 og hun veide da 4300 gram. Jeg vil ikke ha noen komplikasjoner grunnet for stort barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå