Gå til innhold

30 dagers shred- jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere om 31 dager? Sitter i sofaen, glad og fornøyd med deg selv, mens du arkiverer dvden sammen med rockeringen fra sist sommer?

Knall at dere er oppe av sofaen og trimmer, men 30 dager er liksom ikke all verden da. det er enda 335 igjen av året.

Dette opplegget som dere kjører nå med trening hver dag i 30 dager for mennesker som er utrente, er bare å be om trøbbel. Mange av dere vil få belastningsskader og annet. Det hadde vært mer effektivt om du bestemte deg for å trene 3 dager i uka resten av livet. Og da starte på det nivået du faktisk er, og så trene seg gradvis opp.

Dersom du skal ha noen varig nytte av styrketrening må du trene i minst 3 mnd. Først da begynner du å bygge opp kroppen på nytt. Du vil oppleve mange endringer i de første 3 mnd også ,men det er tiden etter som er viktig.

Slutt å trim, begynn å tren, og ikke minst, ha et bevisst forhold til hva du driver med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at jeg har begynt på dette har hjulpet meg med å få av de første 7 kg... Jeg kommer til å fortsette med å trene hver dag, om ikke dette programmet så hvertfall ut å gå tur, jogge, svømme og det som kan gå uten å måtte gå i treningsstudio ;) Det har i alle fall motivert meg til å begynne et sunnere liv mtp kosthold og livsstil ;) Jeg har mer energi enn jeg noengang har hatt og.. Og det er deilig :o)

Skrevet

Må faktisk si meg litt enig med Lektoren her...

Selv trener jeg nå faktisk 6-7 dager i uka, men startet med to faste dager...For 7 år siden. Og brukte 4 år på å "jobbe meg opp":....Har fortsatt "bare" 4 MÅ-trene dager, men føler meg så mye bedre om jeg får trent, så prøver og få det til hver dag:o)

Men kjære vene, om en "kick-start" er det som skal til, er ingenting bedre enn det. Og jeg tror at så lenge man kun bruker sin egen kropp som "motvekt" (bortsett fra de små manualene man trenger) så er det vanskelig og overbelaste seg på noen som helst måte..Har forstått at det ikke er mye hopp og sprett heller, og da er det lite osm kan gjøre skade :o)

Men tror mange trenger en "Plan" for hva de skal gjøre når 30 dager er over, og "hverdagen" begynner..Tror det blir kjedelig og trene hver dag resten av livet, samme program :o) SÅ alle sammen, bruk disse 30 dagene på å finne ut hva man skal gjøre videre :o)

Vurderer 30days selv, av den enkle grunn at jeg TRENGER styrketrening..HATER det.....Og tenkte da og kjøre 5 dager i uka og 6 uker for å "Komme meg gjennom" programmet, og kjøre level3 en til to ganger i uke i TILLEGG til dagens trening etter det.... Men kommer meg liksom aldri igang med bestilling av DVD..Styrke er HAT....:o(

HAr også rockering :o) MEn bruker den ikke nok. FØler ikke den virker..Rocket 30 min (2*15 min) 5 ganger i uka i en lengre periode, men føler min "sit-ups" rutine er mye mer effektiv........Desverre.:Da rocking er morsommere..

Igjen, lykke til alle 30dagere, om noen er "ferdig" og vil selge DVD til meg, så er jeg interessert :o) Men nå koster den vel bare 60 kroner, men er så tiltak og handle på nettet for tiden..Må vente så lenge på varer når det er utenlandsk....

Skrevet

Tror Lektoren har misforstått litt hva dette er for noe...

30 dagers shred er for nybegynnere, det er ikke snakk om heavy styrketrening her. Det er snakk om utfall, situps, pushups o.l. Gode gammeldagse øvelser som vi alle har vært borti før, tror det skal mye til å få belastningsskader av 20 min daglig med sånne øvelser pluss litt kondisjonstrening som 1 min hopping med liksomhoppetau osv.

Dette treningsopplegget er laget for å gi utrente en liten kickstart, la de se at trening har en god effekt på kroppen. Kondisjonen blir bedre, kroppen blir sterkere osv.

Jeg personlig har alltid vært glad i å trene og savner det, men med fire små barn er det vanskelig å finne tid til treningsstudio, men 20 min hjemme er overkommelig. Nå trener jeg etter shred dvd 5 dager i uka og skal gjøre det til programmet er over, planen er å fortsette med hjemmetrening etter dvd to-tre ganger i uka etter det. Gillian som har laget shred'en har flere filmer man kan bruke som oppfølgere, eller man kan kjøpe noe helt annet.

Shred'en startet på nivå 1, som ikke er noe tyngre (heller lettere) enn et program du ville fått satt opp av en veileder på et studio, og på 30 dager blir du gradvis litt sterkere. Men det er hele tiden snakk om øvelser på gulvet hjemme med din egen kropp som motvekt, tror de fleste av oss overlever det uten å få store skader ;)

Skrevet

Jeg trente hver dag før jeg begynte med 30-day shred også..så tenker å fortsette med det når de 30 dagene er over..Syns det er gøy med litt forandring, og denne dvd-en er skikkelig god trening:) Kommer til å trene til den til jeg blir lei (er utrolig irriterende å høre akkurat det samme bli sagt hver eneste dag..) og så enten trene som før og bruke noe av det jeg liker best fra 30 day, eller prøve andre treningsdvd-er :)

Er enig i at å trene hardt i 30 dager for så å ikke trene mer har lite for seg..

Skrevet

Merker DU noe bedring? Jeg også trener hver dag osm sagt, men leter etter effektiv styrketrening,- som ikke dreper meg av kjedsommelighet..

Er det sånn at du FØLER deg sterkere? Får du noe resultat på din andre trening etter du har begynt? SOm at du løper runden raskere, eller greier lengre på høy motstand på tredemølle/elipsemaksin/sykkel?

SER du noe forksjell? Mer markerte muskler er jo alltids ønskelig :o)

Men viktigsk, har det positiv virkning/virkning i det hele tatt, på den daglige treningen ellers..Er det verdt og satse på som tillegstrenging om man vil bli i bedre form og formen allerede er ganske bra?

Mange spørsmål egentlig..Men trenger hjelp til å bestemme om jeg SKAL investere i DVD og manualer eller ikke. Har liksom "Nok" treningsutstyr hjemme, og selv om alt er i bruk, setter samboer ned foten snart..Må ha skikkeli ggode argument for å skaffe meg mer :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...