Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jenta mi er over 15 mnd gammel og ammer fremdeles 1-2 ganger hver natt. Har ikke plaget meg noe særlig siden hun sovner igjen med en gang, derfor har jeg ikke stresset med avvenning. Hun har aldri sovet en hel natt. Men nå nærmer det seg tiden for å begynne jobbe igjen og vi tenkte det var greit å ta avvenning denne langhelgen som også pappaen har fri fra jobb. I går kveld tok jeg med en tutekopp med vann opp og regnet med litt baluba i løpet av natta. Tror dere ikke jenta sov som en stein fra halv åtte i går kveld til kvart over seks i dag tidlig! Her er det ei som skal bestemme selv ja, ingen andre som skal bestemme når hun er klar for å sove rundt, den avgjørelsen tar hun selv Hehe..
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Så deilig da Nattavvenning er et blodslit og det er veldig greit når barnet selv finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Jeg vet, storebror prøvde jeg å avvenne da han var 8 mnd, han fortsatte å våkne og å være våken i 1,5 til 2 timer hver eneste natt til han var 1,5 år. Aldri igjen! Derfor har jeg bare latt lillesøster få melka si og sovet lykkelig videre helt til nå, mye mindre slitsomt å amme i 10 min og sove videre enn å ha baluba i to timer hver natt over så lang tid. Men nå var det på tide. Vet jo ikke hvordan neste natt blir, men nå har vi ihvertfall sett at det er mulig HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Det er jo veldig fint at hun fant ut av det selv da!!! Hørt at det kan være veldig vanskelig å nattavvenne barna. Her ser det faktisk også ut som vesla nå har avvent seg selv. Hun har den siste uka sovet fra kl 10.00 til ca kl 08.00 får håpe det fortsetter slik. Hun er nå 2 mnd gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå