Gå til innhold

operer de ikke meniskskader lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en meniskskade i det ene kneet, og jeg sliter med en del smerter. Legen sier at slike skader gjør de ikke noe med lenger?

Noen her som har meniskskade som vet? Hva skal jeg i så fall gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda - de opereres.

Skrevet

hvorfor sier da legen min at de ikke gjør noe med det lenger??

er han helt på jordet da....?

HI

Skrevet

men han er vel ikke en ortoped? Be om henvisning til spesialist for vurdering :)

første annie.

Skrevet

Min bror har problemer med menisken. Han ble operert for litt over en uke siden.

Skrevet

Få henvisning til ortoped. Evt ville jeg tatt det privat. Får raskt time hos en ortoped på privatklinikk. Koster jo en del, men sjekk priser og se om du syns det svarer seg. Er som regel lang ventetid i det offentlige.

Opererte korsbåndet for snart 2 mnd siden. På sykehuset var det 3-6 mnd ventetid! Og jeg hadde både smerter og et kne som "glapp". Gikk privat, fikk time hos ortoped 4 dager etter, og operasjon 3 dager etter kontrollen!

Skrevet

Troe jeg har samme problem som deg *gruffalo*

Men jeg venter på operasjon.. Bakre korsbånd røk for 2 år siden,uten at legene oppdaget det + at jeg hadde knusningsbrudd i kne, uten at det ble oppdaget.. også glipper kne mitt.. Stått 2 måneder i kø nå, er 5 måneder ventetid.

Smertene hos meg,blir bare verre og verre for hver dag.

Skrevet

Klart de opererer menisken, hva slags lege er det du går til, en turnuslege som er helt fersk?? Opererte menisken for ca 1 år siden, legen henviste til en privat klinikk fordi det var så lang ventetid på sykehuset. Betalte bare en egenandel på noe over 300 kroner

Skrevet

Pinglo:

Jeg røk fremre korsbånd. De vil jo ofte prøve å trene det opp først, så da tar jo det også laaang tid.

Jeg var så "heldig" at det skjedde på håndballbanen, og hadde lisens så forsikringen dekket en viss sum. Har du sjekket egen forsikring, evt gjennom jobb om noen dekker privat operasjon?

Jeg måtte betale 6500,- selv...og angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det!

Skrevet

Hadde også sånn brudd som du mener (tror jeg) "bone bruise". Derfor trente jeg ikke opp kneet før operasjonen...men opptreningen min blir desto lenger og verre:( Men, men...jeg er i alle fall operert:)

Skrevet

Jeg står i kø for å komme inn på ortopedi nå. Var først på MR og tok bilde, men de klarte ikke å se om det var menisk eller slitasjeskade. Bytt til en lege som henviser deg til MR undersøkelse.

Skrevet

jeg har googlet litt nå, og det ser ut til at legen min har DELVIS rett.. Det er nok ikke slik at man opererer med en gang en meniskskade oppstår. Meniskskader som ikke er så store kan leges av seg selv. Så; ikke alle opereres for meniskskade, men dersom man er mye plaget over tid kan det være aktuelt med operasjon.

Siden jeg skadet kneet mitt for ikke så lenge siden så mener nok legen min at jeg skal prøve med betennelsesdempende og avlastning, i håp om at det vil gå over av seg selv.

HI

Skrevet

*gruffalo*

Det skjedde i skibakken hos meg.. Var innlagt på Haukeland i 1 uke, før de sendte meg gipset hjem. Skulle egentlig operere,men de fant ut at skadene ikke var så store... Jeg har klaget til legen for smerter og ustabil fot i 2 år.. Vært på MR 3 ganger, men de kunne ikke se noe galt.. Men nå,2 år etter, så fant de ut at jeg hadde en del skader alikevel. Var inne på dagkirurgi på Haukeland i mars, hvor de gikk inn med kamera..

Hadde forsikring, så får dekket div utgifter der. Men har faktisk aldri tenkt på at det går an å ta det priv.

Jeg har og søkt om pasient skade erstatning..

Skrevet

Min egen forsikring dekket ikke privat. Men sjekk, og hør også om de kanskje dekker hvis det er for lang ventetid...

Kan også få erstatning for skade. Et korsbånd er (som regel) 5% invalid. Noen dekker ikke før du blir 10%, men sjekk opp dette også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...