Gå til innhold

hva synes bim politiet om guttenavnet...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et av svært få navn som ikke er nykonstruksjon og likevel høres forferdelig ut på alle språk jeg kan komme på. Sorry.

Skrevet

Vet bare om en jente som heter det. Som guttenavn? Ehh, nei...

Skrevet

Det er et guttenavn altså. Foreldrene til den eventuelle jenta - som jeg virkelig håper du blander sammen med Tiril eller Taran ellerno - må ha vært hengedrita i gjerningsøyeblikket.

Skrevet

Jeg synes det er litt trist.

Skrevet

Kjenner du virkelig noen som heter Tristan..? Eller bare lurer du??

Skrevet

Jeg traff nettopp en liten gutt som heter Tristan. De uttalte det som Kristian, bare bytta ut noen bokstaver. Trodde det skulle uttales annerledes jeg. Uansett ikke pent.

Skrevet

Jeg kjenner nemlig også ei som har kalt ungen sin for Tristan, og det kan jo ikke være såååå mange av de her i landet.... I Arendal....=)

Skrevet

synes selv det er et fint navn jeg,vet om en som heter det. Og vurderer å kalle babyen min for det om det er en gutt...

Skrevet

Huff, høres ut som det er tatt rett fra Ringenes Herre. Ikke pent.

Skrevet

hvor finner man ut hvor mange som heter hva ....

hvor mange i norge heter Tristan f.eks

Skrevet

Veldig TRIST, på norsk.

Skrevet

Du søkte på mannsnavnet: Tristan

Det er 213 menn som har Tristan som første fornavn.

Det er 130 menn som har Tristan som eneste fornavn.

statistisk sentralbyrå

Skrevet

Jeg kjenner en som heter Tristan. Han er fransk da;) Synes det er et pent navn jeg!

Skrevet

Kjenner en skjønn liten gutt som heter Tristan. Jeg synes det er et pent navn, men kanskje litt trist (an).

Skrevet

Vel, de er nok neppe MENN, de 213! Sannsynligvis er de født etter 2007.

Jeg syns Tristan suger hardt og kraftig, det er bare et lekenavn fra en bok, på linje med Ophelia, Villemo, Ronja, Arwen og annet romantisk tøys. Ja, vel, så heter noen det i Frankrike. Men der heter de også Jacques, Xaiver og Baptiste. Ingen grunn til å kopiere dem over hele fjøla.

I tillegg vil han bli misforstått en million ganger, folk vil tro han har talefeil og ikke kan si Kristian osv.

Skrevet

Har dere ikke hørt om sagaen om Tristan og Isolde?

Det er jo ikke noe nytt navn, men det er klart blitt endel mere brukt de siste årene. Syns det er litt trist, og mange tror det er barnet som ikke klarer å si Kristian.

Navnet er ok, men ikke noe jeg kunne vurdert til mitt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...