nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 jeg har ei jente på er en uke gammel. har ammet og ammet og ammet. men likevel enda så kan hun holde på 2-3 timer i strekk, uten å være fornøyd, på natta har hun bare spist sovnet spist litt sovnet, hun blir aldri mett. virker som jeg ikke får nok melk uansett hvor mye hun spiser. i kveld spiste hun 3 timer i strekk , og til slutt hylte hun bare. så nå laget jeg en flakse med hipp, så drakk hun 45 ml og bang, sovnet med en gang kjempefornøyd. viker som hun egentlig alltid er sulten fordi hun ikke får nok. hva skal jeg gjøre?? jeg kan ikke se på hun er så sulten og vente at at den jækla melka skal komme ( eller den har komemt, men kansje ikke nok).. hjelp, hva skal jeg gjøre? jordmødre sier bare legg hun til bryst, men gud det er jo det eneste hun gjør stakka.. hjelp meg
aomeg Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Det høres ut som du er litt sliten og stresset.Det kan jo påvirke melke produksjonen. Jeg hadde samme problemet og bestemte meg for å gi MME rett før leggetid hver kveld for å få litt ro og brukte konsekvent tid på ammingen resten av døgnet. Slipp skuldrene ned og slapp av så godt det lar seg gjøre.Hun er liten og krevende men du skal se det løsner etterhvert =) LYKKE TIL!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 gi henne litt mme og pump ei stund etter barnet har sovnet, da klarer du kanskje å øke produksjonen selv?
tullemor_til_snart_4 Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Kan hende du har veldig mye melk. Den "mettende" melka kommer sist, så kanskje prøve å gi det samme brystet lengst mulig/flere ganger? Måtte jeg gjøre med min første. Den første 1 mnd amma jeg minst hver 2 time nesten døgnet rundt,men så hjalp det seg. Men lurt m mme/velling om kvelden om du VIRKELIG trenger søvnen. Men om du har mulighet så ville jeg kanskje a samsovet (slipper å våkne helt for å amme om natta) og lagt meg nedpå på dagen de/noen av periodene hun sover. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå