Gå til innhold

Modningsakupunktur - liten effekt så langt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært til modningsakupunktur fem ganger. Ikke en eneste kynner eller tegn til virkning, fire dager til termin.

Det eneste jeg har oppnåd er kvalme etter å ha ligget ubehagelig på en hard benk! Var veldig positiv før første nål, men nå føler jeg det hele er svada.

Flere med meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei, det er ikke noe gøy! Spesielt når det ikke er så billig heller.. Eller kanskje du får det på sykehuset?

Jeg har gått til modningsakupunktur 2 ganger nå og merker at det skjer MYE.. Kynnerne starter med en gang og holder på konstant hele dagen og natta etter jeg har vært der. Nå har det seg sånn at jeg har hatt mye kynnere hele svangerskapet, men når hun setter den første nålen i magen min begynner det bare sekunder etter den er satt. Hun beveger og snurrer en del på den i løpet av timen jeg er der og det blir bare kraftigere og kraftigere. For ikke å snakke om mensensmertene og rygg vondtene jeg får! Helt grusomt, men "godt" grusomt ;)

Hvor mange nåler pleier du å få?

Damen jeg går til sier at det ikke er alle som kjenner noe like mye som andre, men at det helt klart har noe å si på modningen. Ikke minst på fødselslengden...

Skrevet

Jeg skal starte hos min jordmor på tirsdag, er veldig spent! Har også myye kynnere, har hatt hele tiden, til tider ganske regelmessige i det siste. Men det min jordmor sier er at man forsøker gjerne en eller to ganger, og om man ikke kjenner NOEn effekt av det, så tar man en pause, for da er det rett og slett ikke klart for det.. kroppen må være klar for modningen skal det hjelpe på skjønner jeg, rart at ikke flere informerer om det da.. Hvor settes disse nålene? =)

Skrevet

Hei, litt misforståelser rundt dette. Det setter ikke i gang fødsel, men gjør fødsel enklere: se babyverden:

Forberedende akupunktur til fødsel

Av akupunktør NAFO, Ingeborg Åhlander

"Stadig flere gravide tilbys forberedende akupunktur til fødsel, såkalt modningsakupunktur, når fødselen nærmer seg. Mange tror feilaktig at akupunkturen skal sette i gang fødsel. Det er ikke det den skal, men behandlingen forbereder kroppen til fødselen, og kan gi gevinst i kortere åpningsfase og en kropp bedre rustet til å takle fødselens påkjenninger. "

Link:

http://www.babyverden.no/tema/temakategorier/fodselen/fodselsforberedelse/forberedende-akupunktur-til-fodsel/

FUNKET BRA FOR MEG. GAV MEG EN RASK FØDSEL FØRSTE GANG!!

LYKKE TIL:-)

Skrevet

Men alle dere som sier at det funker, dere vet jo ikke om det var akupunkturen som førte til en rask fødsel/at fødselen kom igang/dere ikke gikk over termin, eller om det hadde skjedd uansett, altså at dere fikk kynnere/fødselen kom igang ved tilfeldigheter (det er jo tross alt ganske nært opptil termin uansett)... naivt og feilaktig å slutte at det nødvendigvis er akupunkturen som gjør effekten! Les litt om vitenskapelig forskning og krav for å påstå årsakssammenheger/kausalitet alle dere som umiddelbart tror det er akupunkturen som har forårsaket deres "lette fødsel"...:-)

les litt her:

http://www.forskning.no/artikler/2005/mai/1115821976.77

Skrevet

Modningsakupunktur er jo ikke for å sette igang fødsel tidligere..

Det er jo for å modne kroppen slik at åpningsfasen går raskere..

Skrevet

Når bør en begynne med dette da?

Skrevet

Jeg begynte i uke 38 og har hatt seks behandlinger. Jeg får heldigvis gratis akupunktur på sykehuset.

Har lest at menge får nålene satt i magen. Jeg har bare fått i beina!???!

Skrevet

Hørt at man skal begynne 6 uker før jeg nemlig ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...