Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestemor ville ha vært stolt i går da jeg satt og bøtte guttenes bukser.

Har et inntrykk av at det er få som reparer klær i dag, bare kjøper nytt...

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Ja, hele tiden. Lapper på knær, syr igjen hull på strømpebukser, syr i knapper, legger opp og legger ned...

Skrevet

Syr i knapper og setter nye strikke på dresser o.l.

Har satt på en lapp på en bukse min eldste nektet å kvitte seg med.

Skrevet

Kjøper nytt, men har også en flink skredder som ordner plagg jeg er spesielt glad i.

Skrevet

Ja, reparerer det som repareres kan. Lapper hull, bytter glidelås, legger opp eller ned, syr i knapper osv. osv.

Kaster hvis ting er utslitte.

Skrevet

Jeg reparerer det jeg kan, syr på lapper, syr igjen strømpebukser, skifter strikker, syr på knapper osv.

Men når det er helt utslitt kastes det.

Skrevet

Jeg syr igjen små flenger i jakker, som er for bra til å kastes. Bukser med hull blir lappet sammen. Men er de slitte og nummeret før de er for små, så kaster jeg de.

Har fakisk sittet og sydd igjen ei flenge i ei Skogstad fleecejakke i dag!

Skrevet

Jeg er elendig på å reparere klær. Eneste som repareres her er ullstilongser. Synes det er verdt å stoppe påbegynte hull på dem.

Skrevet

Så flott at dere reparerer klær! Vi lever jo i et bruk og kast samfunn som jo har tatt helt av! Reparerer altid klærene om de kan fikses, og sparer de til arv til andre. Er så heldig som har ei svigerinne med en som er ett år eldre en min, så arver jo mye derfra, liker best brukte kær også, som er vasket fri fra diverse kjemikalier (-: Men kjøper jo noe nytt innimellom da om det trengs..

Skrevet

Eh, har en haug som skal repareres...den bare vokser! Men har da sydd på noen knapper, reddet noen ullklær fra å rakne og tatt fatt på dyre/fine klær. Hater å sy, aner ikke hvorfor men vrir seg innvendig når jeg knoter med nåla. Strikking derimot er moro, for det vokser :)

Skrevet

Med to aktive gutter på 6 og 9 år ville jeg fått et skyhøyt bukseforbruk om jeg ikke hadde lappet bukser ;)

Jeg syr på lapper på knærne, lapper flenger i uteklær o.l.

Men billige gensere, T-skjorter o.l. kaster jeg, det blir ikke bra om jeg prøver fikse.

Skrevet

Kommer helt an på. Storesøster kastet en bukse med hull på kneet akkurat nå ikveld. Den er akkurat passe i lengden, men har strikk i livet og nede på bena som er litt stramme.

Fikser nye klær om de kan fikses, og småting.

Skrevet

jepp :-)

her blir det stoppet, sydd sammen og byttet knapper.

også glidlåser om det skulle ryke i jakker eller bukser.

Skrevet

Ja noe fikser jeg på, og noe syr jeg om til annet tøy.

Skrevet

Jeg er heeelt elendig på å sy. Likevel tråkler jeg isammen små huller i ulltøy og klær ungene er veldig glad i. For bukser ol stryker jeg heller på sånne ferdige merker enn å sette på lapp - koster 30 kr for 3 merker... VET at det ikke ville blitt pent om jeg skulle sy liksom.

Ellers syr jeg i knapper i regnbuksebeina, skifter strikkene og sånt som "alle kan" :o)

Skrevet

Kjekt å se at det er flere enn meg som gjør sånt....

Syns det er skikkelig kjedelig, men ofte er klærne for gode til å kastes.

Skrevet

Jeg kjøper nytt. Jeg er elendig på sånn småpusling som å sy etc, og eier ikke noen symaskin engang.

Skrevet

Ja reparerre stadig hull på bukser osv...Det slites hull på knærne med engang, kan ikke kjøpe nytt på nytt hele tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...