Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg rett og slett bare blitt en vannballong, får sokkemerker dypt inn i leggen som ikke går bort osv.

Noen som har noen gode råd som hjelper? Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å drikke masse vann! Sikkert for å skille ut noen stoffer som forårsaker hevelsene.

Aner ikke om det funker, for jeg er skikkelig dåårlig på å få i meg mye vann om dagen. Jeg begynner å få endel hevelser selv.. :(

Skrevet

er vel også råd om bruk av støttestrømper og å passe seg for salt, siden salt da får kroppen til å ta opp mer vann...

Skrevet

Det jeg har fått råd om hittil er å drikke masse vann, holde saltinntaket på et minimum og å være i bevegelse/trene. Ingenting av dette har funket benevningsverdig på meg da, så jeg håper på at noen andre her har flere tips. :)

Enkelte mener også at akupunktur skal hjelpe, men det har jeg ikke peiling på hvor jeg kan få her hvor jeg bor, så det har jeg ikke prøvd på ennå.

Skrevet

Takk for svar:) Men ja, unngå salt osv er liksom ikke så virkningsfullt ...

Og vi skal jo ikke gå på noen vanndrivende kurer eller noe, så da er vi vel stuck som en gjeng vannhoder hele gjengen. Håper det gir seg. Har funnet ut at det som hjelper best er å ligge i ro med beina høyt en stund. Det føles bedre om ikke annet.

Sist svangerskap fikk jeg også masse vann i kroppen, og det var starten på en kjipa svangerskapsforgiftning. Så krysser fingrene for at det ikke skjer igjen.

Skrevet

drikk mye vann og ligg med bena høyt når du sover.. :) eller slapper av.

ikke at alt vannet forsvinner, men det gjør det ikke verre hvertfall. :)

Skrevet

Kjenner virkelig til problemet ja!

Har i det siste hatt føtter store som klumper.. uten noe som helst struktur som en fot i det hele...

Jeg har gått til innkjøp av støttestrømper som jeg bruker når jeg skal gå og stå mye, som feks på jobb.. kjøre bil lenge, fly osv.. Og de hjelper kjempegodt!

Har også hørt at det er lurt å ligge med bena høyt når en har anledning... og å holde bena i bevegelse.. få blodsirkulasjonen i gang.,,,

Ellers så skal vann fordrives med vann.,.. enn hvor rart det kan høres ut.. Drikker du masse vann, tisser du også mye.. og vannopphopningen i kroppen blir mindre..

Salt mat binder vannet i kroppen, og bør derfor minimeres..enn hvor godt det er med salt om dagen.. hmmm..

Lykke til i alle fall! Det er ikke noe godt når du så vidt kjenner at du går på bena, pga nummenhet og hevelse...

Gleder meg ikke mye til sommeren med tanke på det nei.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...