Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Håper for all del noen får dispensasjon. Fare for liv og helse kan inntre om man ikke får stusset håret til17. mai!! Frisørstreik liksom - skjelver ikke akkurat i buksa for å si det slik, kjenner at det ikke er landets viktigste funksjon som rammes akkurat. Men for all del, frisører - streik i vei, lønna deres suger!!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 de steiker nok ikke for at du skal få panikk, men for at arbeidsgiver skal se at det faktisk går til helvete uten dem og de derfor burde få høyere lønn. personlig så kjenner jeg ingen frisører med spesielt dårlig lønn, men det kommer vel litt an på hvor i landet man bor.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Ja, for ting går vel til helvete om man ikke får klipt seg.... Noe man gjør ehhh.. Max annenhver mnd..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Hva er dårlig lønn for deg da? Klart frisører har dårlig lønn....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Men lønnen må jo stå i forhold til utdannelsen...det er en VIDEREGÅENDE utdannelse! Syns ikke synd på de.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 De har faktisk lærlingetid og i utdannelsen....
Gjest sug lut Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 For en motbydelig holdning til en hel yrkesgruppe, hi. Nei, verden stopper ikke opp uten dem. Men fortjener de ikke ei lønn å leve av selv om de ikke kan få verden til å gå i stå? Du sier "streik i vei - lønna deres suger", men du sier også at "ingen bryr seg". Det er jo kjipt, da, ikke minst fordi det er en svært kvinnedominert gruppe vi snakker om.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 Du gjentar jo selv med andre formuleringer det jeg sier, Sug Lut....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Oi, så hårsår. Det går vel an å tulle litt? Det var nok ikke seriøst ment...
Gjest sug lut Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Jeg gjentar ikke holdningen din. Det er en forskjell.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #13 Skrevet 13. mai 2010 Det er vel ikke så mange yrkesgrupper det er krise om streiker, men poenget med streik er vel ikke å lamme samfunnet men at det er en trussel som skal kunne brukes i forhandlinger med arbeidsgiver. For arbeidsgiver er det garantert kjipt samme hva den gjengse dibber måtte mene ...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Er du frisør selv, Sug Lut?? Du sier selv at Norge ikke stopper opp, men at de fortjener bedre lønn, synes det gjenspeiler samme holdning i penere innpakning.. Men nei, jeg føler meg ikke særlig truet av en frisørstreik... Har du forvekslet luten med eddik til frokost i dag, er det derfor vi er så sure?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #15 Skrevet 13. mai 2010 De fleste off. yrker kan skape jo noe krise.. -Feks. sykepleiere, bussjåfører, nsb, nav- ansatte etc. At samfunnet blir noe lammet er jo et godt virkemiddel for å synliggjøre viktigheten av yrket. Er ikke helt enig i det du sier kjenner jeg....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Blir sååå provosert!!! Jeg betaler jo 500 kr for en liten stuss, så tjener de bare 250 000 kr???? Hva går resten av pengene til da?????
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Leie av lokale, strøm, innkjøp av produkter, regnskapsfører(de færreste klarer nok det selv), lønn til alle ansatte. De færreste har jo stinn brakke fra åpning- til stengetid. Mye av tiden går nok med til tull og fjas. Hvis man ikke jobber i Toni & Guy eller Adam & Eva i Oslo sentrum da...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 om du tenker på det økonomiske så går det til helvete for arbeidsgiver om arbeidstaker ikke arbeider
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #19 Skrevet 13. mai 2010 Personlig synes jeg det er bra det for en gangs skyld blir fokusert på noen andre enn sykepleierne. Greit nok at frisører kun har vgs, og det bør være et klart skille mellom dem som har høyere utdannelse og dem som ikke har det - men hele poenget her var vel at de har mye lavere tarifflønn enn yrkesgrupper med lignende utdannelse? Alle som har vært med på å drive en bedrift, vet dessuten hvilke uhyrlige summer som går ut til å betale lokaler, forsikringer, utstyr, strøm, avgifter, mva, revisor, reklame, hjemmeside, assistenter, sykepenger, vikarer ++++++++++++++++++. Pluss alle timene man ikke får fylt opp, og alle timene man ikke får betalt for time for time.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 De har nå fått seg en flott talsperson i allefall.. Ho puppedama fra Paradise...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. mai 2010 #21 Skrevet 13. mai 2010 "Hvis ikke det fantes frisører ville jo folk sett helt jævlige ut på håret" Hilsen Paradise-Tine som vifter med puppene. Snakk om underminering av streiken fra VG´s hold. Møkkaavis!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #22 Skrevet 13. mai 2010 Det er MANGE yrkesgrupper VI kan unnvære en uke eller to, og det gjelder ikke bare yrkesgrupper med lav eller ingen utdannelse. En minstelønn på 116 kroner timen (iflg dagbladet) gir deg jammen ikke mye lån i banken! Det er på tide å flytte fokuset litt bort fra lærere og sykepleiere (jada, vi vet dere synes dere tjener for lite. Gammelt nytt. Samme hvert år!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå