Gjest Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg tror det har noe med hvor god tid kirurgen har å gjøre. I et katastrofesnitt har de vel bare noen minutter på seg, type de bruker full narkose på moren, blåser i normale rengjøringsprosedyrer før operasjon og snitter i vei ... i hvert fall hørtes det veldig sånn ut da en venninnes mann fortalte om fødselen (som endte i katastrofesnitt).
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Hastesnitt er når man må ta keisersnitt fordi babyen begynner å mistrives og situasjonen ikke bedrer seg, eller fordi mor blir syk. Katastrofesnitt tas når babyen må ut med en eneste gang. Ved hastesnitt er det også ofte narkose, men de har litt bedre tid. Ei jeg kjenner måtte ha katastrofesnitt. Babyens puls forsvant helt. Fra alarmen gikk i 6. etg til babyen var ute på operasjonsrommet i 2. etg. tok det 7 min. Da desinfiserte de ikke, og skar seg for igjennom (mor kjente litt av snittet før narkosen virket) så raskt som mulig. Babyen kom ut med et lite snitt i hodet. Ei anna jeg kjenner fikk hastesnitt. Da var babyens puls ujevn og til tider veldig lav. Mor hadde infeksjon fordi det var 5 dager siden vannavgang. Da hadde de allikevel tid til å forberede litt, og legge til rette på operasjonssalen. Den ble også tatt i narkose siden moren ikke hadde epidural satt fra før.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 En hasteeks er en som du blei kvitt i en fart. En katastrofeeks er en du virkelig skammer deg over å ha vært sammen med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå