Gå til innhold

Hva skal jeg ta betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal passe en unge 4 dager i 3mnd. Hva skal jeg ta per dag eller mnd?

Jeg er i ulønnet perm så jeg skal ikke betale skatt av de...siden inntekten min er bare denne jobben. Tar en dagmamma fremdeles 200kr dagen?

Hjelp meg er du snill. Moren har heller ikke ide om hva det ligger på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4000 kr pr mnd

Skrevet

4500 i måneden , inkl alle måltider??

Skrevet

Nå har hun med mat til babyen for han er bare 8mnd. Det blir fra 5-7 timer per dag. Om jeg tar 200 per dag blir det omtrent 3500 kroner. Er det ok? Billig?

Skrevet

Om du har frikort eller ikke bør ikke bety noe or prisen.

Jeg ville uansett tatt ca 5.000,- pr mnd. Da blir det omtrent det samme som en barnehageplass.

Skrevet

5000,- for en 80% plass i bhg kan ikke stemme vel??

Syns 5000,- var mye, syns det holder med 3500-4000,- pr mnd, er fortsatt dyrere enn en bhgplass her hvertfall

Skrevet

Jeg synes det høres ok ut :-) Men pass på å få betalt hvitt da sånn at du ikke går glipp av trygderettighetene. Venninna di skal slippe unna arbeidsgiveravgift når det er dagmamma hun betaler for så hun tjener også på å gjrøe ting hvitt.

Skrevet

Husk på kontantstøtten.

Har du små barn i barnehage betaler du ca 2300,- for full plass + at du mister ca 3300,- i kontantstøtte. Forskjellen mellom 100% plass og 80% plass er liten.

Skrevet

Hun skriver at babyen er 8 mnd og da får ikke moren kontantstøtte. Ellers er det vel fair å ta litt mer betalt.

Skrevet

Jeg skal betale 2300 mnd når min sønn begynner i 50% barnehage.

Men jeg skal først høre hva hun foreslår. Men jeg kan ikke ta under 200 dagen selv om det bare blir 5 timer. Er jo mye jobb med en 8mnd gammel baby...pluss mine tre andre barn.

Skrevet

Kakledama...gjelder det og når jeg har frikort? Skal jo ikke betale skatt siden jeg er i ulønnet perm dette året. Og gjelder trygderettighetene når en har frikort?

Om jeg skal gjøre det hvitt. Hvor mye må en legge på da?

Skrevet

Du opparbeider deg jo litt rettigheter selv om du ikke skatter av pengene så lenge inntekten rapporteres inn, for eksempel har det litt å si i forhold til sykemelding og arbeidsledighet i framtiden og sånt tror jeg.

Pensjon har det vel ikke så mye å si for i og med at man uansett får pensjonspoeng når man har barn under skolealder.

Det som er fordelen for venninna di er at hvis hun gjør papirarbeidet med å melde i fra til skattetaten om inntekten din og alt det der, så kan hun trekke i fra utgiftene til barnepass på skatten. Betaler hun "svart" kan hun ikke føre opp utgiftene. Så selv om papirarbeidet er kjedelig lønner det seg for dere begge :)

Skrevet

brukte ei venninne som "dagmamma" et par mnd før sønnen min begynte i bhg. Han fikk mat der (jeg hadde bare med yoghurt til ham) og hun fikk 200,- pr dag. ca 6 timers dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...