Gå til innhold

Jeg er sååååå kvalm :(


Jenny251210

Anbefalte innlegg

6+6 idag, og er kvalm døgnet rundt. Brekker meg flere ganger i timen.

Synes det er helt grusomt, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom dette.

 

Andre som har det ille for tiden?

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg! Føler veldig med deg! Aldri hatt svangerskaps-kvalme selv, men min svigerinne slet med det.. Hun kastet opp hver dag, og gikk ned 10 kilo (i motsetning til mine 25 kilo OPP første gangen)

Hun prøvde akupunktur!! Og det hjalp visst veldig!!

Bare som et tips :)

Lykke til, håpe det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, kjenner godt til dette! ved mitt forrige svangerskap fikk jeg noen kvalmestillende tabletter på resept av legen og skulle også ta vanlige reisesyketabletter.. ble forsikret om at dette var helt trygt de tre første mnd av svangerskapet. jeg gikk fra konstante brekninger og oppkast til å være noenlunde oppegående! kun småkvalm.. anbefaler deg til å ta en prat med legen om dette ;) har selv tabl. klar til kvalmen melder seg denne gang! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to :)

 

Jeg er like elendig idag, men men - er jo for en god sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så forferdelig å være kvalm. Jeg spøy hver dag fra uke 6 og ut svangerskapet sist. Er 5+3 nå og bare håper jeg slipper unna denne gangen. Det som hjalp meg var å spise ofte og lite, og når det var alt for ille tok jeg afipran eller postafen. Postafen får du jo på apoteket reseptfritt da det er reisesyketabl, mens afipran kan du få på resept av legen din :) Lykke til håper kvalmen din gir seg etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! Oldemoren min sa at det var et godt tegn når den gravide var skikkelig kvalm:) Da er det et sterkt foster! Jeg var selv kvalm HELE forrige svangerkap. Men kan trøste deg med at det ikke er så veldig vanlig å være kvalm så lenge:) Kastet opp hver dag (på ettermiddag/kvelden) de første 7 mnd. Men det var i de første 4-5 jeg ikke klarte å spise noe særlig. Kjøleskapet bød imot, hele kjøkkenet var ekkelt. Gikk ikke inn der! (Det luktet sluk, metall og mugg, mente jeg:)) Jeg mener at jeg til og med truet mannen min med å selge huset eller flytte i leilighet fordi jeg kjennte kjellerlukta opp i stua vår! Og den var så utrolig EKKEL :) Mannen min måtte smøre brødskive med smør og legge i boden slik at jeg kanskje spiste noe når han var på jobb (ALL ÆRE TIL HAN! En fantastisk støttespiller og verdens beste mann og pappa).

 

Denne gangen kjenner jeg INGENTING! Så rart og forskjellig kan det være:)

 

Lykke til vidre! Håper du snart føler deg bedre!:) Er nok bare kroppen din som roper ut i lykke siden den er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på et par ting som hjalp meg noe mot kvalmen! Fersk ingefær i skiver som jeg trakk i kokende vann og drakk som te. Jo sterkere jo bedre funket den mot kvalmen (og jo mindre trengte jeg å drikke for å få effekt) Også akupressur-bånd mot kvalme! Kjøpte dem på apoteket og hadde 2 par som jeg vekslet mellom å ha på meg for å få vasket dem. Turte ikke ha dem av så lenge, da jeg følte at de hjalp og var redd for å bli dårligere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for morsomt svar, gugg. Du fikk meg til å le godt midt oppi all elendigheta ;) ;)

 

Ang Sea Band så bruker jeg det, men synes ikke det har noen effekt. Skal sjekke ut ingefær til uka.

 

Er bittelitt bedre akkurat nå, har en time eller to sånn sent på kvelden hvor det letter litt. Men i morgen tidlig er det på`an igjen - og sånn går no dagan, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med kvalme fra ca uke 6 i forrige svangerskap og det ser ut til at jeg ikke slipper lettere unna denne gangen. Det som hjalp/hjelper meg er å spise lite og ofte.Desto lengre jeg går uten å spise, desto værre blir kvalmen Selv om jeg ikke orker tanken på mat så presser jeg i meg en tørr brødskive vannemelon eller noe annet "lett" (fet mat klarer jeg ikke, da blir jeg bare værre) Da får jeg som regel en liten pause.

Forrige svangerskap kjøpte jeg ingefærte på helsekosten og drakk, det hjalp også.

Noe som kanskje kan være en liten trøst, hvis det skulle fortsette, er at man faktisk kan venner seg til det. I alle fall gjorde jeg det. Det ble nesten en del av den daglige rutinen og kaste opp flere ganger om dagen. Jeg gikk ned 20 kilo forrige svangerskap, men fikk alikevel en stor, frisk og fin gutt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...