Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snuppe har egentlig vert rolig helt til hun ble 5 mnd..da startet det...rullet og ålte seg...da var det ikke fred i heimen lenger...thihih:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"lillemann" her i huset er 5,5 mnd og veide i dag 11,3kg og var og 72,5cm lang =) Han fores kun på rein føte, hehe ;)

Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet...trodde jo selv at gutten satt bom fast, og at jordmødrene bare ikke klarte å forstå at det var umulig å få ham ut.

Da de sa at det gikk fremover trodde jeg de løy, hehe.

Skrevet

Gutten til en nabo var 14 kilo på 10 mnds kontollen....sykt hehe

Traff ei på helsestasjonen da gutten min var liten og hun hadde den største babyen jeg har sett, hun var på 6 mnds kontroll og han var 12 kilo!

Jeg har og noen ganske store unger men ikke så store hehe!

Skrevet

Jeg kan vel også slenge meg med her, vi var på 5 mnd kontroll i dag, (han er 5 mnd + 1 uke) og han er nå 70,5 cm og 8,7 kg :) Marsipanklumpen vår, han danker lett ut alle andre på barselgruppa, hihi... ;)

Skrevet

Synes det er så koselig å lese om andre som også har store gutter. Er så lei av alle de negative kommentarene som man får av folk. Min gutt ble 8 mnd i forrige uke og er 72.5 cm og 10.93 kg. Han var 9.3 kg og 71 cm ved 6 mnd. Han ble fullammet i 6 mnd. Ved fødsel var han bare 3070g og 51 cm, så han har hatt en ganske fin vekstkurve ;D

Synes selvfølgelig selv at han er verdens fineste, men må inrømme at jeg har tenkt å trappe ned på ammingen pga at han er så stor.. er vel dags ellers også. Han spiser nå 3 måltider med fast føde per dag og får i tillegg pupp ifm måltidene samt som 2 egne måltider.

Skrevet

Enig :-)

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så mye bedre med små barn? Riktignok kan det være utfordrende å bade en tungvekter som ikke kan holde seg selv oppe, men det går seg til :-)

Selv er jeg kjempestolt av min. Han er en skikkelig høvding, og hadde vi vært bønder for 200 år siden ville vi vært misunt -en kraftig sønn tyder på velstand, hehe.

Alle unger er jo velsignelser, enten de er små eller store!

Skrevet

Jeg er kjempestolt av min store sønn :) Er jo på en måte litt gøy at han var like stor som 1-åringer da han var 6 mnd :) Hehe :)

Men på en annen side tror jeg man forventer mer av store barn... at de skal være langt foran i utvikling bare fordi de er store. Har tatt meg selv i det flere ganger, men så har jeg jo minnet meg selv på at han er jo bare så og så gammel... :)

Skrevet

Min er en skikkelig "lettvekter" i forhold: 8,3 kilo og 70,5 centimeter. (Og 4.110 da han ble født, 6 kilo på 6-ukerskontrollen.) Men så er han veldig aktiv og har nettopp lært seg å åle skikkelig! (6 måneder i dag. Hadde forresten forventet at han var myyye tyngre når han var 6 måneder, men vekta "stagnerte" litt for ett par måneder siden.)

Skrevet

Slenger meg på Romeren. Gutten her var 4140 g og 53 cm ved fødsel, 6 kg ved 6 uker, 8 kg ved 3 mnd, men så flatet det ut. 8,3 kg ved 4 mnd og 8,8 kg (og 70 cm) ved 5 mnd. I grunnen helt greit at det har flatet ut da han er utrolig bortskjemt og blir bært rundt masse, masse... (hadde kolikk). Er mye mer aktiv nå, så er nok også en grunn til at kurven har flatet ut (skal helst stå i fanget og hoppe, og det er TUNGT i lengden!). Han følger i hvert fall sin egen kurve fint, og er rund og fin :-) Blir 6 mnd på onsdag.

PS: Selv var jeg 6 kg da jeg var 6 mnd, og 8 kg da jeg var 1 år. Og 17 kg da jeg startet på skolen som 7,5-åring. Han har nok ikke arvet mine gener, nei...

Skrevet

Hehe, og så jeg som trodde jeg hadde en stor tass ;)

Vi var nettopp på 1 årskontroll, og da var han 11.5 kg og 78.5 cm

Kan ikke skjønne at familiemedlemmer synes han er litt stor ;)

Jeg synes han er akkurat passe jeg ;)

Skrevet

Min var ca like stor sin din, Romeren, da han var fire mnd, 70 cm og 8250. Får håpe det roer seg litt her også, han er tung å bære på og vokser snart ut av vognbagen sin.

Skrevet

Vi måtte slutte å bruke vognbagen da han var såvidt fylt 5 mnd. Da var han rett og slett for lang for den når det i tillegg skulle være vognpose i (dette var jo i desember).

Skrevet

Storungen vår var 12,1 kg da han var 8 mnd, og 12,8 kg da han var 15 mnd., så alle som sier at vekten kommer til å flate ut når ungen begynner og krabbe/åle o.l, har helt rett! :)

Jeg leste her oppe at noen hadde tenkt å gi ungen mindre mat fordi h*n er stor?

Vi fikk beskjed om å gi storebror MER mat, fordi han var så stor... Jeg hadde fløte i puppen, likevel måtte vi begynne med grøt da han var 4 mnd.

Hadde han fått mme, hadde det vært noe annet, sa de, men når han bare fikk mm kunne han bli så store og tjukke han bare ville. Deilige bollegullet :) :)

Vi måtte gå over til sportsdelen da snuppen var 5 1/2 mnd, for å få plass til voksiposen - enda vi hadde Simo Duo (stor og romsli bag) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...