LittLykkelig Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Våknet inatt av smerter bak i korsryggen. Det liksom pulserte og kom med korte mellomrom. Smerten var nesten som en sterk gangsperre/sliten-følelse som gjorde vondt og jeg tenkte der og da at nå skjer det. Har ikke opplevd dette før. Måtte legge puter rundt for å støtte opp og til slutt klarte jeg å sovne igjen. Nå når jeg har stått opp murrer det nede i magen og smerten i ryggen er der med jevne mellomrom, men svakere. Er dette kynnere tror dere? Eller rier? Kan man i så fall ha rier lenge før fødselen starter? I følge UL er jeg 36+1, men har hele tiden følt at den er to uker lengre bak enn min egen termin. Blir skeptisk, får litt sjokk hver gang jeg opplever ting som kan tyde på at det nærmer seg. :S
JKM09 Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Høres ut som vonde kynnere. Når du får rier så merker man det, men man kan ha murringer i flere uker fram mot fødselen. Ta paracet hvis det er veldig plagsomt og ødelegger nattesøvn. Har jeg måtte ha gjort de siste nettene. Kan også være bekkenet som begynner å kjenne tyngden. Har mye smerter i hofter og korsrygg på natten. Godt tips framover: sov når du kan for det kan bli lite nattesøvn på deg framover:(
M4 Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Kynnere er det nok ikke for de er ikke til å ta feil av. Plutselig strammer livmoren seg helt sammen og det ser gjerne litt rart ut hvis du ligger på ryggen da magen kan se helt skeiv ut.. Jeg har hatt kynnere siden uke 24 ca, og nå de siste tre ukene gjør de vondere enn før. Kan jo hende du er veldig sliten i ryggen eller at det er bekkenet som begynner å svikte, men kynnere tror jeg altså ikke du kjenner i ryggen, det er bare sammentrekninger i livmoren.
LittLykkelig Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2010 Har hatt kynnere veldig lenge og vet godt hvordan de er når magen strammer seg. Men tenkte kanskje det fantes mange forskjellige typer kynnere.. Har jo vært en del sliten i ryggen underveis, men det kommer ofte ikke så spontant og plutselig uten fysisk anstrengelse.. Aner ikke hva det var, men noe fødsel har i allefall ikke begynt enda.. Nei man må vel bli lurt en del ganger før det er alvor
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 høres ut som modningsrier. de kan holde på i flere uker før fødsel men du skal vite at når selve fødselsdagen kommer så vil modningsriene ha hjulpet godt på slik at latensfasen blir litt kortere i alle fall.... (for de fleste er det slik, men ikke alle da....) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå