Gjest Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Kan jeg ha i melis, vente litt, at det er for varmt enda? Ble det feil å ha i fløten når sjokoladen og smøret enda var varmt? Fant ut at det var eneste måten å det til å bli en jevn og fin røre. Men den er nå aaaalt for flytende... Skal jeg prøve å vispe det, eller er det også for sent? Hvorfor skal jeg eksperimentere på dager jeg absolutt ikke bør eksperimentere på? Hmmmmm, pokker!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Har du prøvd kjøleskapet? Kan være den tykner når den blir kaldere. Melis går greit, men den blir kanskje vel søt....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Du burde koke opp fløte med sukker og så ha i smør og skjokolade.... Kan bli klumper når du ha i melis, må ihvertfall sikte den! Har du ingen mulighet til å lage ny?
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Nå står den i kjøleskapet:) får håpe det hjelper. Den blir sikkert for søt med melis i ja... krysser fingrene her jeg nå
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Ser nå at du har brukt kremfløte på den andre tråden. Om du skal lage ny så ville jeg kjøpt matfløte og brukt melkeskjokolade istedet... 1 stor melkeskjokolade (200g) ca. 1dl matfløte ca.1dl sukker 150 g smør Kok opp fløte og sukker ha så i skjokolade og smør.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Hmmm. Ja, brukte kremfløte. Hvis jeg skal lage ny så må jeg på butikken:( evt så har jeg en 100 gr kokesjokolade og 1 melis, samt kaffe og smør og slike ting. Men er det håp for den når den står i kjøleskapet da tro?
Jippiajajee Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 visp inn en eggeplomme:) Funker bra! Og ja... kan bare ha oppi mere melis:) Akkurat laget jeg og:) Pass på at kaka er avkjølt før du har på... ellers smeleter fyllet og gjør det enda mere flytende;)
Nitte Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Siden det er kremfløte i, kan du forsøke å vispe glasuren når den er helt avkjølet! Det pleier jeg å gjøre hvis kremen på suksessterten blir for rennende, fungerer hver gang! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå