Gå til innhold

Dere som har kort tid igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tatt sengeklær på seng, vogn, vugge osv. ?

Og ellers er dere klare til å ta imot et nytt familiemedlem?

Eg har fem dager til termin, og begynte å tenke på om eg burde gjøre seng og vogn i stand, evt. finne frem bilsete og kanskje montere?

Har for øyeblikket ingenting klart, bortsett fra at jeg har vasket litt baby klær i str. 50 og 56.

Så no er eg begynt å stresse med at kanskje et er på tide å gjøre ting klart, jeg vet ikke...

Hva har dere klart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er bare å ordne i stand. Jeg er bare 34 uker og her er alt klart alt. Jeg har vaska klær, hatt på sengetøy ( men lagt over teppe da), bilsete blir ikke montert før den dagen jeg skal hjem fra sykehuset.

Ellers syntes jeg du barekan gjøre klart alt...

Skrevet

Hei jeg har termin den 28 mai å jeg har alt klart her .. Hadde blitt stressa jeg vis ikke det var klart hehe, så syns vel du skal gjøre ting klart nå som du er så nærme :o))

Lykke til da :o))

Skrevet

eneste som står igjen er koking av flasker og smokker, for det tenkte jeg det blir jo fort skittent igjen hvis jeg gjør det for tidlig.. :)

Skrevet

Jeg har vaska alt som skal vaskes, men ikke redd på senga. Det tar 2 min å gjøre så det gjør jeg heller når vi har kommet hjem :) Men vugga står klar med madrass og dyne og alt i, bare klart til å få på seg rent sengetøy. Vogna henter vi snart nå så den er klar og bilstolen er klar.

Om det er noe som skal vaskes og monteres ville jeg gjort det nå ja :) Jeg har 16 dager igjen til termin nå.

Skrevet

Har 4 dager igjen til termin. Fødte 11 dager før med førstemann, så her sto det meste klart da vi gikk inn i uke 38. Alle sengene er lagt på, vogn og babysete står klart, babytøy ligger pent brettet sammen i skapet, babybaggen er pakket i tilfelle det blir sykehustur, ammekurven står klar... Eneste som gjenstår er å koke flasker og smokker :)

Kan være lurt å gjøre i stand litt, for plutselig kan det sette i gang. Og da skal jeg love deg at det blir godt å komme hjem igjen til alt som er gjort og som står klart. Ikke sikkert du føler for å begynne med det med en gang du kommer hjem med nurket :) Da er det deilig med hvile og babykos ;)

Skrevet

Enig med LeMaVeRa. Her er det 6 dager til termin, og fødte 9 dager før sist, så her stod alt klart for noen dager siden! Smokker/flasker etc. er ikke kokt da jeg ser ann behovet (ligger fortsatt i emballasjen), men det tar ikke lang tid å få gjort. Sist hadde jeg også gjort alt klart, foruten at jeg ikke hadde kjøpt ammeputen og mme, så måtte ut og kjøpe dette (Kjipt!). Men var iallefall glad for at det andre var montert og klart.. syns det var stress bare ut og kjøpe babygym og uro etter fødsel - og det var ikke engang noe jeg måtte hatt!

Skrevet

Litt usikker på om jeg skal svare, for selv om jeg har fire dager til termin føler jeg IKKE at det er kort tid igjen... Men, jeg svarer nå likevel.

Har nok det mye på samme måte som deg.

Jeg har ikke lagt på sengetøy på seng/vugge. Sengen (og stellebord) er faktisk ikke montert en gang. Tenker kanskje at vi kan se om vi (les: mannen) får det gjort i helgen. Sengetøyet legger jeg ikke på før vi er tilbake fra klinikken. Det står jo bare og støver ned før det skal brukes.

Bilsetet står klart i bilen, men det er kun fordi det da ikke opptar plass andre steder. Vognen er ikke i hus, men den står klar (monterte forrige helg) til avhenting hos besteforeldrene - som har bedre plass til en vogn. Den henter vi etter fødsel.

Du kjenner det på deg hva som skal gjøres, hva som haster og hva som kan vente. Det er ikke nødvendig å ha alt klart i ukesvis før termin heller. Man mister verken armer eller bein under fødselen så man kan gjøre ting og tang etter den også :-)

Skrevet

Hei hei. takk for svar alle sammen.

Har faktisk vert opptatt nå med å vaske senga og vugga, etter storesøster. De har stått på loftet å støvet ned noen år.

Senga er nå kommet på plass på soverommet. Men har ikke tatt på sengetøy, da eg er enig med deg 2010-håpet + mailykkeliten :-) at det kan gjøres når eg kommer hjem fra sykehuset.

Og vugga er bært ned i kjelleren. Klar til¨å bæres i stua når vi kommer hjem

Ellers så tenker eg, at eg har jo det aller meste i hus, og noe må vel denne pappan gjøre mens vi er på sykehuset, han må ihvertfall klare å montere bilsetet og basen.

Dere må ha masse lykke til alle sammen.

Skrevet

Har 7 dager igjen og alt er ordnet her. Kommer sikkert til å være sliten når jeg kommer fra sykehuset og da er det jo greit at de tingene er i orden. Er første barn her så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente den første tiden...

Skrevet

har 12 dager igjen, og det meste er klart..Mangler bare at mannen skrur opp sengen :) Skulle gjerne gjort det selv, men homper på krykker..

du kan nok gjøre alt klart nå ja, den lille kommer jo når som helst :)

Skrevet

Jeg har lagt på sengklær i vogga og i vogna,.....men mangler dynetrekk til vogndyna.....for ville hatt jentefarger...noe jeg ikke har siden jeg har gutt fra før.....(Men får bruke et annet hvis jeg ikke får i gave) har ønsket meg.....hehe. Har også vasket leandervugga (kjøpt brukt) og lagt på laken på leandervugga, men den er ikke satt opp og jeg mangler en 3.dyne......får se om jeg flytter en dyne frem og tilbake eller hva jeg gjør......

Alle klær til og med 62 er vasket og ligger klart. ( har arvet masse klær) Bilstoltrekket er vasket (vi hadde lånt d bort) og står klar i kjelleren.....Vet ikke hvilken bil vi tar på vei hjem så får montere den når jeg skal hentes på sykehuset.

Holder på å strikke på mor signe teppet mitt som aldri blir ferdig, men har heklet vognteppe som ligger klar :) Ellers har jeg klar ammebh er fra sist og ullinnlegg :) Kjøpt inn bind og engangs ammeinnlegg.....

Har termin om 4 dager :)

Skrevet

Jeg har 4 dager til termin, og den siste uka har jeg gjort klart det meste.

Har hatt med meg storesøster på å brette babytøy og legge i stellekommoden, og storebror har hjulpet meg å bære på plass senga og finne frem bilstolen.

Jeg tenker at det er fin forberedelse for de å få være med å gjøre klart til babyen. Storesøster er blitt 3 år, så ho skjønner godt hva som skal skje og gleder seg masse. Storebror er bare 16 mnd, så han har nok ikke helt forstått det enda, men han skjønner godt at noe er i gjære!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...