eplepeple Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Frøkna er snart 1 år og drikker fortsatt Nan 2-3 ganger daglig. Hun liker det! Hun får veldig ofte grøt i Nan på flaske (velling) fordi hun ikke er veldig begeistret for grøt.............men spiser det meste ellers. Når jeg spørr venner om når de sluttet med Nan så sier noen 1 år mens andre gir lenger. Hva tror dere her inne? Når sluttet dere? Noen barn gir seg selv og da er det jo greit.....Går man rett fra Nan til Kumelk?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Når hun nærmer seg året kan hun fint gå over til kumelk. Hvis hun koser seg veldig med flasken med nan så kan hun vel forsåvidt fortsette med det en stund til, så lenge det ikke går utover appetitten og gjør henne mindre interessert i mat. Hvis hun liker kumelk kan du bare gå rett over på det, hvis ikke kan du blande nan og kumelk over noen dager slik at hun blir vant til det. Noen lunker litt på kumelken i starten da ikke alle barn liker kald melk hvis de er vant til lunken.
eplepeple Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2010 takk for råd Jeg ser jo at endel gir morsmelk en stund over året så da kan det jo ikke være feil å fortsette med nan en stund til. Hun skal få smake melk snart. Det blir interessant Tenker at hun skal få den varm for hun koser seg sånn med noe varmt i flaska.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Vi har en gutt på 13 måneder som vi akkurat har begynt å forsøke å gi kumelk. (Jeg har ammet, men de siste månedene har det vært mest mme. Ammingen er mest for kos og bare en eller to ganger om dagen. Tror ikke det kommer mange dråpene lenger). Men gutten vår er foreløpig ikke begeistret for melk. Han dytter vekk flaska. Og han har pleid å være vill etter flaske med mme. Men man kan begynne med kumelk fra barnet er et år.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Min helsesøster tipset meg om at det kan være greit å gjøre overgangen fra mme til kumelk gradvis... F.eks begynne med 1/3 kumelk i flaske og øke på. Hun sa også at når ungen er rundt året er det på tide å gå over til lettmelk.
eplepeple Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2010 Takk for tipsene. Skal jeg blande lett melk i Nan-flasken da? Tror forøvrig ikke at det skader å bruke H-melk eller Nan fordi snuppa veier bare 7,8 kg....og hun er nå 1 år. Utrolig tynn berte som aldri legger på seg uansett hvor mye hun spiser. Blir nok god og tjukk melk her i gården ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå