Gå til innhold

ta *sol* ?

minitromsø <3 Odinn <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan eg ta solarium nå når eg e 32 uker ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du burde vel egentlig ikke ligge i solarium i det hele tatt i svangerskapet :/

Skrevet

Jeg har tatt sol, er veldig ubehagelig å ligge så flatt å hardt pga bekkenet, men det gikk bra. Skulle i bryllup i mars og tok sol et par ganger før det. Du må passe på at du ikke blir for varm, men de har som regel veldig gode vifter i solarium.

Du må også være obs på at du kan få pigmentflekker når du er gravid.

Det geniale med å sole seg når man er gravid, er at man blir så innmari fort brun :) Iallefall får jeg kjempefort farge nå når jeg sitter ute i sola på dagtid :)

Noen anbefaler at meg legger et håndkle over magen pga lyset, men det har aldri jeg gjort........

Skrevet

ok... konne tenkt meg å gjøre det bare et par ganger, for å få litt * grunning* liksom.. føle meg lik blei, å det e kje normalt for å ver meg..

Bea80 & Gullgutten: kor lenge har du ligget når du har tatt sol?

Skrevet

Det anbefales IKKE å ta solarium når man er gravid :-( Føler meg bleik jeg og, men får så være... Bleikfeit er vel rette benevnelsen...

Skrevet

Det kan du gjøre med god samvittighet vettu :o)) , spurte nemlig legen om det der å ikke farlig i det hele tatt.. Får tatt sol flere ganger selv jeg , ikke nå på slutten for er i uke 39 nå å da er det ikke godt å ligge på ryggen. men føre det ikke noe problem... Så kos deg du :o))

Skrevet

jeg har også spurt jordmor om dette, og det er ikke skadelig for fostret for strålene kommer ikke gjennom huden og inn til barnet! jeg tar sol et par ganger i uken, ca10-15 min, passer på og ikke bli varm,drikker mye vann osv...

kos deg med litt sol..:)

Skrevet

Hmmm ... -Ja de "lærde" strides... Men siden man ikke kan være heeelt sikker, holder jeg meg unna i allefal. Man får gjøre som man føler for selv..

Skrevet

Jeg snakka med jm om dette og hun sa at det var bare å ta sol, så lenge man ikke ligger inni der i evigheter, også kanskje har et håndkle over magen. Men man burde være obs på at man kan få pigmentforandringer, men om du ikke har fått det av å være ute i vanlig sol får du det sikkert ikke i solarium heller..

Skrevet

det er ubehagelig for mor,før det er ubehagelig for babyen,og da er det jo bare å ta hensyn til det!

jeg tar sol=)

Skrevet

Tar sol en gang i uka jeg, er i 34.uken nå, og det går så fint så:)ingen pigmentflekker heller.Tar ca. 17 min. hver gang.

Skrevet

Skal ta og e bynt å ta sol før et bryllup i juni. Gjor d sist æ va gravid også. Inga problem å ta sol. Men d e litt ekstra varmt og ubehagelig. Ka gjør main ikkje førr sjønnheten? ;) Men om du har noen pigmentflekka fra før e d lurt å ha sunblokk på, førr pigmentflekkan blir sinnsykt fort brun/svart. og e jo ikkje spesielt vakkert. Kos dæ!

Skrevet

takk for svar :) da tror eg pigade meg at det blir litt sol på meg i helga :) ska bli deilig ;)

Skrevet

Har kun tatt en ca 15 min pga det er e store luxux solariumene til Brun og Blid, Var ikke noe godt å ligge som sagt pga bekken, men 15 gikk liksom.

Det er ikke farligere å ta sol når man er gravid enn ellers.....UVA og UVB Stråler er like farlige om man er gravid eller ikke.

Skrevet

ta sol!!! Det er ikke farlig, bare du passer på at hvis du blir fooor opphetet at du legger noe over magen din :)

Skrevet

Det er ikke farlig å ta solarium eller sole seg ute i solen når man er gravid. Man skal bare passe seg for å bli overopphetet, sørg for å bruke vifte/ikke ligge så lenge og drikke nok så går det så bra. ingen grunn til panikk :-)

Skrevet

Har fått samme beskjed av min JM. Sol og solarium er ikke farlig, det er det varmen som er. Pass på at du ikke blir overopphetet, bruk vifter og sunn fornuft. Jeg har tatt sol et par ganger og ikke reagert på det, men et par dager med "skikkelig" sol og jeg har masse pigmentflekker i ansiktet. Bruker faktor 30 bare jeg går utenfor døren, men hjelper ikke stort... Ikke soler jeg meg heller, bare inn og ut av bilen til jobb og diverse. Utrolig kjedelig, håper inderlig de forsvinner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...