Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere lest om gravide i dette forumet som er negative til det å farge håret. Noen mener det kan være skadelig for baby.

Men hvor kommer det fra? Jeg har spurt legen min om og frisøren min om det og begge sa at det umulig kunne ha noen betydning. Jeg kan heller ikke finne noe vitenskapelig sted det står at dette er skadelig.

Noen som har noen meninger om det? Jeg har alltid farget håret mitt og gjorde det hele forrige svangerskapet mitt og (og alt gikk fint:) ). Nå har jeg lyst til å farge håret igjen og vurdere denne gangen bare å gjøre det hjemme.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har farget håret hos frisøren sikkert 4 ganger i dette svangerskapet..

gjør det hos frisøren for de har litt bedre produkter enn hva butikkene har..

gjorde det i forrige svangerskap jeg også

Skrevet

Jeg har farget håret selv hjemme.Men tror man kanskje skal holde seg borte fra bleking av håret.De inneholder sterkere kjemikaler.Men de fleste vanlige farger er såpass milde.

Skrevet

Ved å søke på nett, vil man finne forskjellige anbefalinger. Det er fordi det er ikke påvist noen skader på foster ved hårfarging, men det hevdes at det ikke er forsket godt til ennå til å kunne fastslå det ene eller det andre.

Noen leger/jordmødre sier derfor det er greit, mens mange fraråder det. Evt foreslår de å bare stripe håret.

Vet at i andre land frarådes det helt ihvertfall de tre føste månedene. Og organisasjoner som Grønn Hverdag vil si man bør holde seg unna.

Advarslene går på at man absorberer stoffer som kan være hormonforstyrrende gjennom hodebunnen.

Men altså, ingen klare fasitsvar, bare at det er opp til hver enkelt å vurdere selv :-)

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal mene :-)

Skrevet

Jeg har termin om 3 1/2 uke og var hos frisøren og farget håret i går. Det var godt å få ordnet det før fødselen. Har spurt både frisøren og lege og de sa at det ikke var farlig.

Skrevet

det er helt latterlig. Frisører jobber jo med hårfarger gjennom svangerskapet, så jeg tror ikke det er noe farlig.

Selv farger jeg håret selv og hos frisøren, det gjorde jeg sist sv.skap også.

Skrevet

Farget håret med hjemmefarge i morges. Det får stå til - kan jo ikke se ut som en ustelt sjuske hele svangerskapet heller!

Skrevet

jeg er frisør og kan si med hånden på hjertet at det IKKE er farlig og farge håret når man er gravid :)

Selv farget jeg håret for litt over ei uke siden..

ikke noe farlig så det er bare og farge det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...