Gå til innhold

Hos oss er far helt klart viktigst for barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde permisjon de tre første månedene, og mannen min har hatt permisjon de siste 9 mnd. Jeg drar på jobb rundt da jenta våkner, og er hjemme mellom fem og seks. Hun legger seg syv. Jeg ser henne altså 1-2 timer i hverdagene og i helgene. Mannen min har henne hele dagen. Jeg ser helt klart og tydelig at det er han som er viktigst for henne. For all del, jeg er viktig jeg også, men det er han som er primæromsorgsperonen hennes, og har vært det i 9 av hennes 12 levemåneder.

Hvem som er viktigst for barnet bestemmes nok ikke ut i fra hvem som bar henne i 9 mnd. Men hvem barnet er mest hos etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart det til syvende og sist bestemmes av hvem barnet er hos, se på adoptivbarn. Hadde barnet kunnet velge utfra instinkter og biologi hadde det valgt mor.

Skrevet

Det er ditt liv heldigvis.

Nå er det ikke mange kvinner som velger å være så lite med barna sine som det. Ikke bare i Norge, men i resten av verden er det kvinner soler hovedomsorgsperson og som er fundamentet i hjemmet.

Skrevet

Hun skriver jo "hos oss"! Spiller da vel ingen rolle hva resten av verden bedriver med!

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du skal fram til i innlegget ditt.. Er det en del av diskusjonen om mor/far og permisjon? I så fall sier det ingenting, Høyre(blant andre) vil jo innfør full frihet til selv å bestemme over permisjonen, så det hadde jo dere hatt muligheten til uansett.

Hvis det var den som bar barnet som var viktigst, så hadde man jo ikke hatt surrogatmødre...

Skrevet

Jeg skriver det som et var på innlegget om at mor er viktigst for barnet uansett.

hi

Skrevet

Mor er viktigst for barnet når de er små.

• 4 år senere...
Skrevet

Mor er viktigst for barnet når de er små.

Det kommer selvfølgelig helt an på

Anonymous poster hash: 9fcc4...5b2

Skrevet

I dåkka tilfelle er far meir tilgjengeleg enn deg. Det seier ikkje noko om viktigheita di.

Følgjene av å velje vekk tid med det vesle barnet vil nok vise seg over tid.

Skrevet

tråden er 5 år gammel.....

Anonymous poster hash: 78690...cb5
Skrevet

tråden er 5 år gammel.....

Anonymous poster hash: 78690...cb5

Ja. Men temaet er mer aktuelt enn noen gang :)

Anonymous poster hash: 9fcc4...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...