Gå til innhold

Alkohol i første to vekene


Nic0

Anbefalte innlegg

Kjæresten min vart overraskande gravid. Litt mindre enn to veker etter eggløysing merka ho at noko var på gang og fann ut at ho var gravid. Då hadde ho dessverre vore på jobbtur og drukke nesten kvar dag i ei veke.

Eg er VELDIG bekymra for at noko kan ha gått gale.

 

Leste ein plass at mora ikkje deler blod med barnet dei første to vekene, ein annan plass leste eg at embryoet er ekstra sårbart i starten, og at ein skal ligge unna alkohol.

 

Kva stemmer? Kva kan skje? Kva kan ha skjedd? Korleis oppdagar ein om det kan ha fått konsekvensar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går sikkert bra, det samme skjedde meg i 2008. sommerferie og en del alkohol før jeg fant det ut. tror dette er vanlig for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn at barnet er veldig skjørt de første 12 ukene.. Det er fordi alle organer og alt blir ferdig laget i denne perioden. Men ikke være bekymret. De aller fleste gravide vet jo ikke at de er det heller, før en test. Så legene sier at man ikke skal bekymre seg. Så lenge hun fortsatt ikke har noen "mens" (blødning) så er nok alt kjempefint!

Det går jo fint med de aller fleste! :) Hvis dere føler veldig bekymring, kan dere ta det opp med legen på første kontroll. Men jeg tror nok h*n sier det samme :) Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tenkte jeg ville svare deg på dette! Holder på med prøverørsbehandling og har en liten opplysning til deg!

Mor og barn har ikke samme blodomløp før i uke 6-7! Dvs, at når egget "fester" seg, har den med "niste" inni egget som det nærer fra før navlestrengen blir dannet i uke 6 - 7!!!

 

Slapp av kompis! Dette har gått HELT fint!!

 

Hilsen Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...