Gå til innhold

Magestørrelse:)


susieq87

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som vet sånn ca normal størrelse i cm på en høygravid mage? Og hvordan er det dere måler det, rundt eller over?:)

 

Jeg er 29 uker, har målt rundt magen, der er jeg 122cm, og over magen er jeg 32cm.

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Over magen blir i alle fall målt på kontroll, det er SF-målene på skjemaet. Jeg var i uke 32 - 29 cm, og det akkurat på den røde streken. Har en ganske stor baby da, så ble litt overrasket over at den ikke var høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 uker på vei, og magen er 30 cm :) Regner med at siden legen ikke sier noe på det er det nok innenfor normalen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er i uke 33+4 og legen målte magen til 28 cm. Det ligger litt under det grønne feltet på helsekortet, men legen sa ikke noe.......så jeg håper det er greit og normalt.

 

Jeg målte for morro skyld rundt magen, og jeg er 109 cm, rett over navlen. Så det er noen cm huden på magen får strekt seg.....;)

 

Tror ikke det er noe normalt mål på en høygravid mage,- det er nok som det er ellers - utrolig forsjellig.

Litt artig at du har målt.......har du målt hvor mye du vokser fra mnd til mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mitt skjema vokser jeg ca 5 cm i mnd ;) Det er jordmor som har målt, så jeg har ikke målt selv .. :)

 

Snakket litt med henne om det idag, om hva som e normalt og ikke normalt..hun sa det er ingen fasitsvar.. med den målekurven på det grønne skjemaet er det nærmeste man kommer til et svar liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...