Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Når jeg prøver kalkulatoren på nav sine sider, står det at jeg har rett på 0 kr i bidrag, siden far ikke har inntekt. Han får arbeidsledighetstryg og jeg jobber.. Hva skal jeg gjøre, må jeg betale tilbake til han eller til nav? Han sier det er greit, jeg bruker jo pengene på datteren vår. Det er nav innkreving som forskutterer pengene
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 dersom du er usikker bør du ringe NAV. Men du/barnet deres har krav på bidrag. Dersom bf ikke har inntekt og ikke er betalingsdyktig, har du krav på bidragsforskudd fra NAV.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Det er bidragsforskudd jeg får. Det ble regnet ut da jeg var student for 5 år siden..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Ja, da kan det nok hende du får for mye. Du er selv pliktig til å informere NAV om endringer i inntekten din, og du kan risikere å måtte betale tilbake en god del.. Ville nok ta kontakt med de så fort som mulig i morra for å få orden på dette..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Så lenge han betaler og sier det er greit, er det ingen fare. Men hvis han plutselig nekter og NAV tar ny utregning kan han slippe. Ei venninne av meg har det sånn også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå