Ajam Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Slik ordningen er i dag er hun hos sin far 2 dager i uken. På ukedagene henter han henne i barnehagen, plasserer henne på barnepass på treningen. Etter det er det vel hjem å spise og legge henne. Så slik jeg har forstått det er det annenhver helg de har tid sammen. Men han er veldig lite villig til å ha henne mer. Han elsker datteren sin, men på meg virker det slik at han setter friheten sin høyere, enn mer ansvar for henne. Kan jeg "tvinge" han på noe måte? Jeg jobber og studerer, så jeg skulle gjerne hatt litt mer tid for meg selv også, slik at jeg har mulighet til å være med venner av og til.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Du må ihvertfall snakke med han og si hva deres datter ønsker! Så tar dere det derfra. Håper virkelig han ikke plasserer henne i barnepassen de helgene han har henne også.
mamman til to gutter Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Dere har allerede delt 50/50 (for to dager i uka med overnatting + annenhver helg blir vel 50/50, noe annet kan jeg ikke skjønne) og du vil at faren skal ha henne mer, noe han ikke vil, jeg lurer litt på hvorfor dere fikk barn hvis ingen av dere vil tilbringe tid med henne? Du kan jo si til faren at hun ønsker å ha mer tid sammen med han og spørre om han for datteren deres sin skyld kan tilbringe mer tid sammen med henne når han har henne.
Full house Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Synes hun virker å være mye til faren sin jeg, om han har henne 2 dager i uken i tillegg til annenhver helg..
Maskrose Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Det var vel et ganske unødvendig svar? Det står da ikke at de ikke vil ha ansvar for henne? Jeg synes du bør snakke med ham om hvordan de bruker tiden de er sammen. Be om at han legger treningen til dager da hun ikke er hos ham.
Gjest yrild Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Jeg synes det er helt hull i hodet å plasere henne på barnepass etter full barnehagedag! Unskyld meg, men er det ikke det? Hadde han hatt henne de dagene han HAR henne hadde det jo vært fint, men han dytter henne jo vekk og prioriterer trening... merkelig prioritering? Ville snakket med han om det....men det høres jo ikke ut som om han først og fremst har datterens beste i tankene... Hvis du har barnefri 2 dager i uken + annenhver helg så forstår jeg heller ikke helt at du ikke får tid til å se venner...?
Ajam Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2010 Takk for svar dere.. Lov og ha delte meninger om dette, men.. Må bare rette opp en misforståelse. Hun er hos han 2 dager den ene uken, som regel tirsdag til onsdag Og helg den neste uken.. Så så annen hver uke tar det 9 dager før hun ser han igjen. Med andre ord, er hun hos han 8 dager i mnd. Helt enig med dette med trening, at han burde legge det til tider han ikke har henne, men føler at hans prioriteringer der kan ikke jeg styre. Tror også at det er bedre for meg også om hun er hos han litt mer. Jeg går konstant sliten. Men det ser ut som snuppis trives og har det fint her hjemme.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Det spiller jo ingen rolle hva som er best for deg, det som er viktig er jo hva som er best for henne. Og sånn som du fremstiller det virker det ikke som om det aller beste er å være hos en som tydeligvis ikke verdsetter henne.
Ajam Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2010 Snuppa er veldig verdsatt av oss begge. Det jeg mente er at får jeg litt mer tid for meg selv, og med skole og jobb, ( tøft å gjøre dette parallelt med å være småbarns mor nesten heltid,) så tror jeg vi begge får det mer hyggelig når hun er hjemme. Ikke morsomt med en sliten mamma. Har egentlig ikke lyst til å sitte her å forsvare meg. Jeg vet jeg gjør en god jobb som mamma. Meningen med innlegget var vel å få noen råd ang pappaen.
Gjest yrild Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 oj palmesus... det var vel langt under beltestedet!!? (Helt unødvendig!!) Ville snakket med BF om dette uansett. Si at du ikke vil blande deg inn i hans prioriteringer, men at jenta savner ham så sterkt og så gjerne vil være mer med Pappaen sin. Om han ikke hadde mulighet til flytte treningen til de dagene han ikke har jenta, så hun får max utbytte av ham? Hvis man spør pent og får nei er det jo sånn det er, men det er jo mulig han ser poenget. Hvis du jobber fullt og studerer de dagene datteren deres er hos BF skjønner jeg at du er sliten, men med 2 barnefri dager i uka hadde det nok vært mulig å planlegge så du får sett venner også...
Marbella Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Dette er jo ikke og dele 50/50 og du har jo ikke to dager i uken fri + annenhver helg....... Har vært i samme situasjon selv og når man da har fri kommer skole og jobb først, man skal jo forsørge en liten familie og da er det ikke mye tid til seg selv......klart jenta di savner faren sin, ta en prat med han og se om han ikke skjønner det:) Det er tøfft noen år - men de vokser seg til og da blir alt mye lettere:))
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Oi, her var det mange som ikke var pene i munnne, evnt fingertuppene. Stor og en liten: Du strøk vel tilfeldigvis ikke i matte? Om barnefaren har henne 4 dager iløpet av 14 dager, så ... Ja. Det er ganske langt unna 50% Palmesus:Litt under beltestedet eller? Synes jeg aldri har lest om noen som klager så mye på sin datter som det du har gjort her inne. Noen ganger passer det seg vel ikke å kaste stein i glasshus? Men, det er vel på seg selv man kjenner ander kanskje?
Ajam Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. mai 2010 Takk dere dere som gir meg positiv støtte . Skal ta en ny prat med han, kanskje han har fått tenkt seg litt om etter den siste samtalen vi hadde
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2010 #14 Skrevet 12. mai 2010 Hehe, ja det var vel kanksje litt under beltestedet ser jeg nå, men det var ikke ment sånn:) Altså, jeg tenkte på ifht "lover og regler" så spiller det ingen rolle hva mor ønsker for seg, det som er viktig er hva barnet vil og ønsker. Det er kjempedumt at han selv ikke ser at han "kaster bort" tid han kunne hatt med barnet sitt ved å trene istedenfor å bruke tid på å trene. Jeg har det på samme måte, jentungen er alltid hos alle andre, mens faren klager på at jeg har tatt henne fra han. Men jeg har ikke noe jeg skulle sagt, sånn juridisk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 MAAAAAAAAAN!!!!!! TIME OUT!!! Hvis noen under noen som helst omstedighet trodde jeg mente at MOR ikke verdsatte datteren, så var det ikke det! Guriland, jeg leste gjennom svaret mitt nå og ser at det virker jo som om jeg mente det, men jeg mente FAR!!! Som åpenbart velger å sette datteren i barnepass fremfor å ha det selv de 2 dagene i uka... Ajam, beklager på det STERKESTE at det faktisk virka som om det var det jeg mente! BEKLAGER!!! det var absolutt ikke sånn!!!!!! Selvfølgelig ønsker du tid for deg selv, det gjør vi jo alle Og jeg er også enig i at en opplagt mor er det beste
mamman til to gutter Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 Mulig jeg var for streng, men i det første innlegget står det faktisk 2 dager i uka + annenhver helg, først etter at jeg hadde kommentert i forhold til det, så oppklarte hun hva hun faktisk mente. For to dager i uka + annenhver helg (som vel for mange er fredag ettermiddag til mandag morgen) blir vel 50/50? Hvertfall med mine mattekunskaper (og de går jeg ut fra at er forholdsvis gode ut fra karakterene jeg har i det faget). Hadde det vært sånn, så syns jeg det hadde vært stuslig om mor ønsket far skulle ha mer samvær og far ikke ønsket mer. Når hun er bare fire dager hos far i løpet av 14 dager, så blir det noe helt annet, da kan jeg skjønne at mor ønsker litt mer tid til å lese.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Huff, da skjønner jeg at du mener det:) Da har du det som ei venninne av meg. Pappaen krevde mye samvær, og det i seg selv er vel greit, men barna er mer til besteforeldrene enn det de er til pappaen sin. Likevel så får ikke mor mer samvært med egne barn. Vet ikke hva han er redd for, det eneste må vel være at han måtte ha betalt bidrag. Noen mannfolk ...
winneboo Skrevet 12. mai 2010 #18 Skrevet 12. mai 2010 Hvis far er slik du fremstiller han så hadde jeg ikke ymtet frem om at han skal ha mer samvær. Han har jo tydeligvis problemer med å prioritere den tiden han allerede har med barnet sitt. Hvis han er lite villig til å ha henne mer, noe du skriver selv så hadde jeg ikke prøvd å "tvinge" han til mer samvær. Selv har jeg barnefri annenhver helg da mitt barn er hos sin far, syns det er mye jeg da..hehe..men jeg jobber fulltid hele uka+ helgene som jeg er barnefri. Venner har jeg ikke sett på flere måneder, men vi har god kontakt på telefon da slik er det å være hektisk alenemor. Men hva sier barnet ditt om dette? Er det hun som ønsker mer samvær?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mai 2010 #19 Skrevet 12. mai 2010 Herlighet! Jeg skammer meg pga dårlig ordlyd altså! Så ser jeg jo nå (som jeg skrev lenger opp) at jeg mener mor ikke verdsetter henne, men det var jo far jeg mente!!! Gud, jge har vondt i magen enda altså. Så slem er jeg med folk på dib til vanlig liksom...huff! har sendt pm til hi og beklaget feil valg av ord og altså... Ja, jentungen er hos faren sin 10 dager i mnd. Av de 10 dagene er hun alt mellom 5-8 dager hos andre, og da tenker jeg "hva er vitsen??". Selvom hun er her lenge av gangen passer jeg alltid på å gjøre andre ting de helgene hun ikke er hjemme, liksom. Skulle gjerne hatt jentungen mer jeg, både for min egen og hennes del. Og jada, jeg klager i hytt og pine, men hun er en mare om dagen! Alikevel, jeg elsker henne over alt og ville aldri gitt henne til pappaen på fast basis, nei! Ja, noen mannfolk er bare helt utrolige. Her har bf fått 2 barn til da, så det er vel igrunn ikke plass til lilejenta lenger
Ajam Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #20 Skrevet 13. mai 2010 Palmesus.. Takk for PM. Sant som noen sier her, han burde kanskje ikke ha mer samvær med henne når han ikke vil. Snuppa er snart 4, og savner han mye. Spør ofte "er det i dag jeg skal til pappa?) Hun er også veldig oppsøkende mot menn når vi er ute, tolker det dit at hun savner en far i hverdagen. Alle er ikke like enig om delt bosted, er vel selv imot det å flytte ett barn frem og tilbake. Men jeg ser jo klart at et barn trenger både mor og far like mye. Jeg har ingen andre som kan hjelpe meg med avlastning. Familien min bor langt unna, og hans foreldre (les mor) vil ikke ha henne. Jeg kan jo ikke tvinge han til å være mere sammen med datteren sin, men jeg forstår bare ikke hvorfor. Snuppa var ett etterlengtet barn når hun kom til verden. Han var kanskje den mest ivrige og stolte Dette var bare noen tanker, vet søren ikke hva jeg skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå