Gå til innhold

Dumt å skrive om hvor pent barnet er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne på Facebook som stadig skriver statusoppdateringer om datteren:"Koser seg med vakre Sara" og liknende. Nesten hver dag. Men saken er den at datteren hennes faktisk er mindre pen. Det er ikke slemt ment, men hun har et uvanlig utseende og er ikke spesielt søt. Greit nok, alle har hvert sitt utseende, babyer også. Og joda, joda, hun er selvsagt like bra som alle andre barn. Og for moren er hun selvsagt verdens vakreste. Men det blir jo en rar kontrast, da. Har hørt andre kommentere det også, at det er nok bare moren som mener det.

Synes folk burde være litt forsiktige med å snakke så veldig om hvor pene barna deres er, jeg. Det skaper et unødvendig stort fokus på det når barnet faktisk ikke er pent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne få lov å tenk heller på deg selv.

Skrevet

Skjønner heller ikke problemet ditt.

Skrevet

Det finnes bare et barn i hele verden som kan beskrives som verdens vakreste-og alle mødre har det!! :-)

Jeg har de vakreste barna på jord. ( helt objektivt sett, selvsagt!!) :-)

Og ingen i hele verden får meg til å slutte å si at de er vakre.

Og du bør bruke energien din på andre ting enn å irritere deg over slikt.

Solen skinner, går ut og smil til verden!!

Skrevet

Irriterer meg ikke over det, men synes synd på barnet. Moren trekker jo oppmerksomhet mot det faktum at hun er mindre pen. Akkurat som om man ikke bør skrive masse om hvor slank ungen er hvis den egentlig er ganske lubben. Hadde antakelig ikke tenkt noe særlig over at ungen ikke er pen hvis moren ikke skrev om det hele tiden, men nå tenker jeg "nei, det er hn ikke" hver gang jeg ser en statusoppdatering.

Skrevet

Det kan jo henne at hun mener at datteren sin er vakker som person. At hun er morsom, søt, rar, god, osv, som tilsammen utgjør et vakkert barn. Slik ville jeg tenkt.

Du, HI, virker IKKE som et vakkert menneske.

Og hvorfor skal ikke "mindre pene" mennesker få fokus på seg selv som vakre? Jeg vet om utrolig mange vakre mennesker som ikke ser ut som toppmodeller, og jeg vet om "pene" menesker som er forferdelig stygge. Tipper du er en av dem, HI.

Skrevet

Fy så slem du er, ikkje mykje til venninne.

ALLE barn er vakre.

Skrevet

Nei, ikke alle barn er vakre. Like mye verdt, javisst, men ikke alle er fysisk vakre. Slik er det med mennesker i alle aldre. Dette barnet har, som sagt, spesielle trekk og er ikke fysisk vakker. Kan da ikke mer for at jeg registrerer dette når det gjelder et barn som når det gjelder en voksen? Og poenget mitt er ikke at moren ikke får synes hun er vakker, men at det er litt dumt å mase om det hele tiden, slik at man ikke kan unngå å tenke at det nok ikke stemmer. Men dere ser vel ikke forskjell på folk, barn eller voksne? Hareskår, underbitt, utstående øyne, kviser... Alt er jo like vakkert?

Skrevet

Selvsagt er ikke alle barn like pene! Det er bare politisk korrekte dib-kjerringer som påstår det. Synes det er verre å insistere på at alle er fysisk vakre enn å si at noen ikke er det. Virker som om noen mener at fysisk skjønnhet er noe av det viktigste ved en person. Noen er ikke så pene, men det er da bare en tilstand i ansiktet! De kan være snille, smarte, morsomme osv allikevel, og det er mye viktigere egenskaper! Synes det er dere som insisterer på at fysisk skjønnhet er så viktig som er overflatiske!

Skrevet

Kanskje mammaen veit det, at barnet ikkje er like pent som andre? Og derfor gjer eit poeng av det, at ho ser forbi det ytre og til barnets vakre indre?

Stakkars jente om ho allerede i så liten alder blir sett ned på av voksne mennesker pga sitt utseende.

Er det sånn at kun foreldre som har perfekte barn får lov å sei at dei er vakre? herlighet. Eg synst mine barn er vakrest i verden, men eg aner jo ikkje om andre synst det. Kan hende dei synst at dei er stygge. Skal eg la være å sei at barnet er vakkert for det?

Selvfølgeleg ser man forskjell på folk. Det er kva ein gjer med det/korleis ein ser på folk som utgjer forskjellen.

Å fokusere så enormt på utseende er frykteleg overfladisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...