Gå til innhold

Angående disse "soldatene" og deres superkrefter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe..

Leser så mye om at spermen kan leve i dagesvis inne i oss om forholdene ligger til rette for det..(noe det visstnok gjør kun rundt eggløsning)

men jeg leste en plass at dette er en misforståelse... spermen kan leve i dagesvis inne i kroppen vår, men mister befruktningsevnen etter bare 12 timer !!!

egget vårt mister befruktningsevnen etter 24 timer.. snakker om liten margin.. merkelig at så mange klarer å få det til å klaffe under et one night stand liksom...

er det noen som vet noe om dette??

har dere opplevd å blitt gravide 2-3 dager før el ??

eller en stund etter el...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spermiene overlever i 72 timer mener jeg å huske.. du kan jo tenke deg hvor mange som har blitt gravid av å ha sex 1-4 dgr før el:P

Skrevet

Jeg ble gravid med fire dagers sperm jeg. Kan være en dags minus her, for ul termin ble satt til en dag før mens termin. Men en tre, fire dager var den befruktningsdyktig hos meg.

Skrevet

godt å høre, ikke bare å få det til å klaffe på den magiske el dagen da begge jobber skift haha !!

Skrevet

Hei hei!

Jeg er bare inne å sniker litt etter gamle kjente...

Jeg kan jo opplyse om at jeg er gravid i 15 uke og ble faktisk gravid etter at "soldatene hadde overlevd i 7 dager!!! Helt sinnsykt egentlig.

dette vet jeg for jeg var prøver i over ett år og hadde stålkontroll på el og ikm. Den mnd vi ble gravide hadde vi egentlig tenkt til å la det ligge mtp at vi skal flytte og at det ville bli endringer med jobb osv. Vel siden vi hadde vært prøvere så lenge og det aldri hadde klaffet rundt el så tenkte jeg at 7 dager før er det vel så og si null sjangs så vi lot det sto til.

Ble meget forundret da jeg 10 dager senere kunne skimte en svak rosa strek som ble sterkere for hver dag.

Vi hadde samleie bare en gang den mnd så det er ingen tvil om når det var og når el var. Var også på tidlig ul (har værtpå mange pga blødninger) og der fikk vi jo termin og. Jeg fortalte Gyn om mine teorier og han var helt enig. Det skjer, men det er størst sjangs de første døgnene. Egentlig helt utrolig!!:)

Vel så det er håp leeeeenge før el altså, så vet dere det!

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

tenk det altså !! utrolig historie, takk for at du delte den med meg, nå fikk jeg masse inspirasjon til og fortsette ja =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...