Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Er det mulig å få bekkenløsning symptomer bare på den ene siden? Har i de siste to dagene hatt forferdelig smerte under rumpe - fra lysken og ned bak låret - så vanskelig å forklare akkurat hvor synes jeg! - dunkende smerter som blir så sterk til tider at jeg føler som jeg skal kaste opp og som innimellom stråler seg utover og litt nedover låret. Men er BARE på den ene siden. Høyre siden av kroppen er helt fin. Er kanskje mulig det er noe annet, men vet ikke hva det kunne da eventuelt være. Var veldig i tvil på at det kunne være bekkenløsning, fordi jeg har lest at det er primært i norden at man får disse plagene, mens jeg er amerikansk opprinnelig. Hadde også ingen tegn til bekkenløsning i hele forrige svangerskap.
fresh Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 38+, og fikk for to dager siden vondt på den ene siden av halebenet. Det ble verre utover kvelden, kom meg så vidt opp trappene. Har bekkenløsning i symfysen, men dette var noe annet. Var hos legen, måtte få mannen hjem fra jobb for å kjøre meg, jeg gikk på krykker-og gjør det fortsatt. Det viste seg at det var svangerskaps isjas. Babyen klemmer på en nerve, som gjør at når jeg trør på beinet stråler det smerte fra halebeinet og ned mot sete. Mister også følelsen av og til, men så lenge det går over skulle jeg ikke bekymre meg for det. Men den smerten er helt uutholdelig. Jeg blir satt i gang etter 17.mai hvis det ikke blir bedre. Han sa at desverre går det ikke over før babyen er ute når jeg er så langt på vei. Så jeg håper bare babyen kommer seg ut i helgen, for jeg orker ikke mer. Denne type smerte kommer ofte plutselig, mens bekkenløsning kommer litt og litt.. Høres det ut som samme smerten? Og, husk at du kan ha bekkenløsnong selv om du ikke hadde det første gang.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Alle gravide har bekkenløsning men alle reagerer forskjellig på det.. noen merker ikke til det mens andre sliter Selv har jeg mild bekkenløsning.. Har trent i basseng og går til fysio 1gang i uka og trener bekkenet.. Blitt MYE bedre nå. selv merker jeg det kun på venstre siden..
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2010 Hei, og tusen takk for svar. Er 31+6 idag bare. Kan godt tenkes at det høres ut som nerv i klem, mer lik isjas enn bekken problemer egentlig, er helt enig. Er bare at jeg har ingen problemer med selve ryggen eller halebeinet, mer sete og der hvor låret og lysken møtes. Er faktisk verst når jeg ligger eller sitter og bedre når jeg beveger meg. Jeg takknemlig for svare ditt, tror det gir meg mer ide av hva det kan være. Lykke til med deg og god bedring, kan tenke meg at det må være utrolig slitsomt hvordan du har det nå
Mjølkekua Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har hatt samme symptomer som deg, og har gått til kiropraktor. Det har hjulpet umiddelbart! Hjalp mer enn fysioterapi for meg i allefall, og de kontrollerer hele ryggrad og bekken.
fresh Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 ja, noen med isjas har mer vondt når de sitter...Gå til legen så sjekker han det for deg. Hos meg løftet han foten høyt, og da fikk jeg samme smerte. Fikk beskjed om å ta paracet og hvile, men paracet var hvertfall ikke til nytte :| Siden du har litt tid igjen ville jeg prøvd en eller annen behandling for det...akupunktur eller napropat (eller hva det heter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå