Gå til innhold

Gått opp MYE!!!


osima venter 2 små

Anbefalte innlegg

Var på kontroll igjen i dag, og har allerede gått opp 7 kg på 16 uker..ufattelig mye på kort tid synes jeg..

 

Jeg pleier jo vanligvis å trene hver dag og har gått på Grete Roede kurs og gikk ned 26 kg i fjor. Plutselig ble det jo treningsforbud fra uke 7 når jeg fant ut at jeg ventet tvillinger, så er vel ikke SÅ rart..

 

Men, lurer jo litt på hvor dette skal ende, blir vel over 100kg da når svangerskapet er over.

 

Dagens klageinnlegg fra meg..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sikkert en del ekstra kilo man kan legge på "normalen" når man venter tvillinger. Men så lenge de ikke sier noe på kontrollene, så ville jeg prøvd å ikke tenke så mye på det. Innmari enkelt å si, men ikke fullt så enkelt å gjøre ;)

 

Jeg har aldri vært gravid før, så jeg sliter litt med å innse at de kiloene som har begynt å komme på er naturlige. Det blir kanskje lettere når jeg får skikkelig mage. Nå ser jeg bare skikkelig bleikfeit ut..

 

Det er noen dager jeg stresser veldig med dette med vektøkning, men det får bare gå sin gang. Akkurat nå må jeg spise det kroppen orker å spise, så får ekstra sunn mat og gåturer komme tilbake for fullt når kroppen tillater det.

 

Og du som har vært flink og gått ned så utrolig mye før (og pleier å trene HVER dag til vanlig) - du blir kvitt alt som måtte komme på igjen! Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser iallfall normalt og mindre enn jeg pleier siden jeg blir fort mett, men klart kroppen reagerer nok på å plutselig ikke trene. I tillegg har jeg mye vann i kroppen, klarer nesten ikke bøye fingrene uten at det gjør vondt og ringene mine har jeg tatt av :/

 

Satser på det roer seg etter hvert i svangerskapet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh som jeg kjenner meg igjen her.

Da jeg blei gravid nå, var jeg "midt i" slankingen min, og måtte avbryte den med engang. Jeg hadde klart å gå ned 20 kg det siste året. Med en gang jeg kuttet ut slnaking, gikk jeg rett opp 2 kg, og nå har jeg gått opp 2 til.

Så jeg er 15+3 og har gått opp 4 kg, og det stiger enda. Jeg har måttet kutte ut trening pga bekkenet mitt protesterte. Hadde ganske kraftig bekkenløsning sit, så jeg måtte gi meg med å trene så fort jeg kjente noe i bekkenet, noe jeg også gjorde. Uff.. Dette med vektoppgang sliter meg skikkelig. Tanken på at jeg kanskje må begynne på nytt med slankingen er helt grusom.. Uff.. Jeg er så redd jeg ikke greier å holde på motivasjonen, eller at jeg ikke skal få tid nå som jeg blir 2 barnsmor. Dattera mi blir 2 år i juli, så det blir ikke store aldersforskjellen mellom dem.

 

Men det er godt å høre at vi er fler i samme bås da. :) Får jo dårlig samvittighet over at jeg tenker på slike "overflatiske" ting, når det tross alt lever et lite menneseke inni meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger også på meg mye, 6 kg og er 16 uker, og venter bare 1...

 

Har lagt på meg mye med de to andre også, mest i begynnelsen og så jevner det seg ut. 15 totalt med nr 1, 17 med nr to, og ligger an til mer denne gang. Synes det er superkjipt nå i begynnelsen når det er mest fett, og jeg vet babyen ligger langt under der magen viser at jeg er GRAVID...

 

Min erfaring er at kiloene forsvinner etter fødselen, ikke med en gang, men relativt raskt. Vi skal jo amme, og du skal jo amme to ;) og så går vi jo automatisk mye turer med vognen. Late dager på sofaen, med pc og tv blir det en brå slutt på ;)

 

Blir litt anderledes å få på vinteren, satser på ikke for mye snø i år...

 

Uansett skal vi nok bli oss selv igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp nesten 10 kg i løpet av halvåret før jeg ble gravid, pga depresjon etter å ha mistet jobben, nesten blitt slutt med kjæresten og en fryktelig SA. Så jeg hadde litt gitt opp med slankingen og og jeg skjøv alle tanker om vekten min bort.

 

Så når jeg da skulle veie meg hos legen grudde jeg meg litt, fikk utrolig sjokk da jeg så at jeg veide 80kg. Selv om jeg ikke er så stor så ser jeg ikke så feit ut. Har kommet meg frem til at det er skjelettet mitt som veier så mye. Før veide jeg 65 kg og da brukte jeg klær som passa til en som veide 10kg mindre.

 

Så jeg har funnet ut at det går nesten ikke ann å sammeligne med andre, får alle er ikke like.

 

Gruer å veie meg neste gang, trur nok at jeg har gått opp 5 kg.

 

Ps. jeg eier ikke badevekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er mitt andre svangerskap og er jo nå en god del eldre enn forrige gang når jeg fikk tvillinger. Da gikk jeg opp 13 kg totalt. Tror nok jeg kommer til å gå opp myyyyye mer denne gangen med kun en i magen. Jeg fikk også beskjed om å kutte ut treningen når jeg gikk med tvillingene, men istedenfor å gå på aerobic endret jeg treningsvanene mine til å gå mye tur og sykle. En jeg snakket med etter fødselen som er fysioterapeaut sa at det var helt feil å gi treningsforbud så lenge jeg var frisk, sterk og godt trent. På sykehuset sa de til meg at alt jeg fikk lov til var å gå tur, men sakte. Det jeg fikk beskjed om etterpå var at det ble nesten en større belastning for kroppen å kutte ut treningen som jeg var vant til enn å fortsette, men selvsagt med måte.

 

Du kan uansett trøste deg med at etter fødselen kommer kiloene til å renne av deg når du har to og ta deg av. Spesielt dersom du ammer:-)) Det er jo ikke akkuratt lite travelt å bli tvillingmor så en av de positive tingene med det er at du ganske så snart vil kvitte deg med alt du la på deg i svangerskapet.

Lykke til og gled deg til mange flotte stunder sammen med to små:-) det å få tvillinger er helt fantastisk.....dobbel glede, men også dobbelt arbeid så ta imot all den hjelp og støtte du kan få:-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 15+5 nå, og har gått opp 2,1kg. Hvor mye er vanlig å legge på seg egentlig a? Hmm.. Uansett har jeg bestemt meg for ikke å ha så mye fokus på denna vekta nå mens jeg går gravid, jeg skal bare kose meg med den voksende magen min :) Så får jeg ta "bekymringene" når babyen er ute hvis det blir mange kilo som ikke forsvinner "av seg selv" etter fødsel. Jeg vil i alle fall ikke stresse med å tenke for mye på det mens jeg går gravid - nok av andre bekymringer :) Som jeg for øvrig også har tenkt å kvitte meg med så godt det lar seg gjøre! Har igjen litt under 6 mnd nå - og det er ett halvår jeg virkelig skal kose meg og nyte - hva enn badevekta viser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så kjedelig når jeg har kjempet lenge for å gå ned, men nå er det utrolig varmt i tillegg, så er hovnet opp mye tidligere.

 

Får bare ta de kg som kommer, og være flink etter svangerskapet og, så ordner det seg nok.

 

Får jo faktisk 4 barn å ta meg av, så blir ikke så mye å sitte i ro..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...