Gå til innhold

Vi har fått ei jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter. Noen dager siden jeg fødte nå, men det er travelt med to barn, derfor har jeg ikke rukket å fortelle om fødselen før nå :-) Jeg er fryktelig stolt over jenta vår, og stolt over meg selv som klarte å føde helt normalt. Det var egentlig en "drømmefødsel" selv om det var tøft mens det stod på.

Våknet med "menssmerter" morgenen 1.mai, men ikke så ille at det plaget meg. Slimproppen gikk litt dagen før, og resten kom på morgenen 1.mai. Utover formiddagen følte jeg meg uggen, men kjente ikke riene før nærmere kl 13.00. Hadde da huset fullt av besøk, og prøvde være litt hyggelig og "vertinne" mellom riene. Det gikk jo dårlig etterhvert, men tror dere de fant på å gå da??? NEI DA! De satt i sofaen mens jeg "gjemte" meg på kjøkkenet/soverommet. Det var forsåvidt greit at svigerinna mi var der, for hun forstod litt hva dette dreide seg om, og masserte, tok tiden på riene osv. Litt før kl 15 ringte jeg Riksen, hadde da 4 min mellom riene, og 1 min varighet. Hadde bare hatt rier i to timer da! Bor ikke langt unna, men de sa jeg kunne komme hvis jeg ville, hvis ikke kunne jeg bli hjemme til jeg kjente at jeg ville dra. Tok en varm dusj på deres anbefaling, og DET satte fart på riene! Krabbet etterhvert ut av dusjen, og fikk på meg klær. Sa til mannen at vi drar om et kvarter. Kan tro han ble litt forfjamset. Han måtte ordne litt praktisk, og UTEN min hjelp ;-P Men kvart over fire var vi på Riksen, Hadde 4-5 cm, og fikk fødestue med det samme. Tappet et varmt bad så jeg skulle få slappet av mellom riene, det hjalp litt, ikke på selve riene, men jeg slappet bedre av mellom. Satt vel der i en og en halv time. Mannen tappet i varmt vann, masserte og var veldig flink. Deretter ba jeg tynt om lystgass for riene kom tett som hagl, og de var intense. Hadde 8 cm etter timen i badekaret. Lang historie kort: Hun kom kl 19.05. Det gikk kjempefort synes jeg, selv om det var heftig mens det stod på. Forrige "fødsel" (forsøk på setefødsel som endte i keisersnitt) var med epidural, og de to tingene kan IKKE sammenliknes. Det gjorde mye mer vondt uten epidural for min del i hvertfall. Ønsket nok en stund der at jeg hadde bedt om en epidural da jeg kom inn, men skjønte det for sent. Lystgassen var derfor GULL for meg. Tok toppen av de værste riene, selv om jeg ble litt kvalm av de aller første dragene. Kan anbefale alle å prøve selv om dere blir kvalm først.

Alle smertene var i allefall "glemt" da lille jenta kom ut. Det var som å slå av en bryter på smertene. Ikke vondt mer i det heletatt lenger. Nå er vi hjemme og koser oss. Jeg er litt sliten ennå, for jeg fikk en dyp rift innvendig (ingen som kunne forhindret den) og blødde raskt en liter rett etter fødselen. Men med litt lokalbedøvelse og litt lystgass fikk legene lappet meg sammen. Storebror på 1 1/2 år er stolt og sier stadig "hei hei bebi!" Så langt ingen sjalusi :-) Lykke til alle dere som snart skal føde. Det er hardt arbeid, men verdt alt slitet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Gjett om jeg hadde kasta alle besøkende ut hadde jeg vært deg :-)

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

hva sa du til gjestene dine?

kos deg med den lille jenta di og nyt våren og sommeren :)

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

:gratulerer så masse :)klare snart ikke vente på at det skal blir min tur.. men, må nok vente noen uker til :P

Skrevet

Gratulerer så masse! utrolig dårlig gjort av gjestene dine å ikke gå hjem når de så du hadde vondt! Kos deg masse med de små. Klem

Skrevet

Grattis med fin fødsel og den nydelige lille jenten! Fantastisk tålmodighet du må ha som ikke ba de gjestene ryke og reise ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...