Løvinna30 Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 hm, er litt forvirra her. Var hos JM for en uke siden. Hun fant noe snusk på urinen, og ville jeg skulle levere en prøve til fastlegen min - gjorde det - og sendte den til sykehuset så de kunne ta dyrk-prøver. men det var ikke noe på de, men fikk utslag på noe som jeg ikke husker helt hva heter, begynner på lacyctter eller noe? og proiner i urinen? + at det var blod i urinen..... når ikke legen eller jm var helt sikre, og ville sende det til dyrk, hva vil det si egentlig? og hva kan det bety?
NormaJean Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 det kan godt hende at du fikk utslag på urin stixen hos JM pga at urinprøven var forurenset. Dvs at det har kommet med litt utflod i prøven din. Da gir den ofte utslag på protein feks. Så viktig å vaske seg godt nedentil før man tisser litt i do før man tisser i glasset. Da blir prøven renest og mest riktig. Så ofte så sendes prøver til dyrkning og så viser det seg at det var ingenting. men bra at de sjekker deg for urinveisinfeksjon, mange som får det i svangerskapet.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Ja, som hun over sier, kan pröven være forurenset. Når de sender den til dyrkning, vil de kunne se om det er bakterier i urinen og hva slags antibiotika som evnt. hjelper meot bakterien. Jeg har fått positiv stix flere ganger, mens dyrkningen har vært negativ, så trenger ikke være urinveisinf.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Det heter leuckocytter og er hvite blodlegemer, tilhører immunsystemet ditt og kan være tegn på infeksjon, (eller forurenset prøve)
Corneliuss Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Eller at det er litt sopp. Bruk event litt Canesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå