NormaJean Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Hummus er kjempegodt:-D Det lages av kikerter som man blender/moser. Man har olje, salt og pepper, litt sitronsaft, hvitløk. Noen liker å ha tahini oppi også. Hvis du har nystekt baguette og hummus som dipp så er det helt knall.
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Knallgodt. Må prøves. 1 boks kikerter, to fedd hvitløk, saft av en sitron, to spiseskjeer tahini, litt salt, en slant olje. Kjør m stavmikser. Genialt som dipp til gulrøtter og tilbehør til mye annet forskjellig.
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Tahini er sesamfrøpasta - en grøtaktig greie du får kjøpt på glass i innvandrerbutikker (har ennå til gode å finne det i andre butikker). Jeg synes hummus uten er veldig stusslig i forhold.
NormaJean Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 hmm, med chili har vi aldri testet ut før. Dette må prøves ut til 17 mai :-)
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Norma Jean (fint nick forresten), hvordan bruker du det i supper? Jeg har det bare for hummus, nemlig, men har tenkt at det må da være andre bruksområder.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 jeg er veldig glad i det paa nydampet broccoli.. bare saann for aa gi et tips liksom, sesam smaken og broccolismaken passer kjempegodt sammen
NormaJean Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 sug lut: Tahini brukes feks i Mulligatawny suppe nam nam.
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Takker. Her skal googles (kommer til å føle meg som Miss Sophie om jeg serverer det, men likevel...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå