Mor di! Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 VI har en gutt som er 2 år og 8 mnd, og som klarer å sovne selv uten smokken. Dette har han klart i nesten tre uker, men problemet er at han sovner senere enn han hadde gjort dersom han hadde hatt smokk. Vanligvis sovner han sju-halv åtte, men nå kan han fint ligge i våken i senga til halv ti. Men han gråter ikke, og spør ikke lenger etter den. Nå er vi i en situasjon at han kan sove så lenge han vil om morningen siden en av foreldrene er hjemme i permisjon fram til august. Så derfor tenker vi at det er greit å ta den "kampen" nå før vi får travle morninger, og som gjør at han får litt lite søvn. Svigermor mener han bør få smokken for å sovne tidligere. Hva mener dere?
wirre;o) Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 jeg mener at det må være opp til dere foreldre alene.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Jeg mener det ikke har noe å si hva svigermor mener siden det er deres barn og dere som skal avvenne ham:) og legge ham de fleste kvelder også regner jeg med. Så svigermor kan jo bare mene hva hun vil.
mamman til to gutter Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Jeg mener at du bestemmer hvordan dere skal gjøre det;-) Det kan jo være så enkelt at han sovner sent fordi han sover lenge om morgenen og ikke fordi han ikke har smokk. Uansett så ville jeg ikke begynt med smokkigjen hvis det er 3 uker siden han hadde den sist, så jeg er enig med deg.
Smiiil :o) Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Jeg støtter deg i dette. Ikke gi han smukken tilbake når det har gått så lang tid. Stol på at det du gjør er riktig og ikke hør på svigermor som ikke har noe med det å gjøre.
Mor di! Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2010 Ja, jeg vet at det er vi som bestemmer, og vi er veldig konsekvente på det. Det er bare det at svigermor aldri har kritisert noe vi har gjort med barna før, så bare lurte på om jeg var helt på tur =)
Mom2Two Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Hvorfor gidder du i det hele tatt å bry deg med hva svigermor mener? Stol litt mer på deg selv og egen dømmekraft.
OsloMor Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Eh ja, finn én feil: " Jeg og svigermor er uenige (ang. smokkeslutt) Svigermor er uenig, hvordan kan hun være uenig i en ting hun ikke har noe med?
Hikken Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er enig med deg og ville ikke gitt min tilbake smokken. Synes uansett ikke det er noe svigermoren din har noe som helst med å gjøre.
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Siden du spør, jeg mener at smokk er for babyer. Et barn som nærmer seg 3 år er altfor gammelt for smokk. Anngående soverutiner så høres det greit ut så lenge han får den søvnen han trenger.
Gjest Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Svigermor har ingenting med det. Jeg hadde måpet hvis min svigermor (eller mor) hadde ytret noen mening om en sånn sak.
♡ A & E ♡ Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er enig med deg, om han ikke klager eller gråter er det ikke noe vits å gi sutt igjen. Tipper at når permisjonen er over og han må tidligere opp så tar han igjen med å sovne tidligere, hvis ikke all den friske luften en sommer bringer gjør susen Synes bare du skal takke for innspillet men si at du velger å gjøre det sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå