Gå til innhold

Spiser dere Folat nå?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har termin ca 9 januar. Skal en tur til gynekologen i neste uke da jeg synes jeg har så få symptomer (bortsett fra "enorme" pupper som er kjempeømme). Får ultralyd da og det blir skikkelig spennende. Jeg synes det er så rart jeg ikke er kvalm enda, da jeg var døden-nær med de to første for 12 og 9 år siden. Nå skal det sies at jeg er etablert på nytt med ny mann, så denne gangen er det en ny pappa, altså anderledes sæd, gener m.m. Kan det være derfor jeg ikke er kvalm denne gangen?

 

Men anyway, har dere startet å spise folat? Jeg har ikke gjort det, kom plutselig på det her om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet med folat for ca 3 måneder siden, egentlig litt tilfeldig, tilfelle jeg ble gravid, og jammen meg så er jeg det, termin ca 17.januar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta folat jenter!

Det anbefalles egentlig å ta folat før man blir gravid og fram til og med 12.uke. Men det er ikke forsent hvis du ikke har gjort det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt graviditeten, og begynte derfor med folat for lenge siden. Du bør nok starte med det snarest mulig. Heldige du som får ul så tidlig. Her jeg bor finnes det ikke privat ul, og jordmor sa på tlf at selv om jeg har time hos henne om to uker (da er jeg i uke9) er det maaaange uker for tidlig for å finne hjerteslag, så det blir ikke noe slikt den dagen, kun samtaletime. Litt kjedelig siden andre mener å ha sett/hørt hjerteslag i den uken og tidligere, men ok...

Siden du har de andre symptomene skal du ikke klage på at kvalmen ikke er der. Kanskje kommer den, kanskje ikke. Uansett er sikkert alt i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planla ikke å bli gravide, så jeg har ikke tatt folat i forkant. Kjøpte folat samme dag som jeg testa positivt :)

Forrige gangen tok jeg ikke folat i det hele tatt -fant ikke ut av at man burde gjøre det før etter 12. uke... Men det gikk heldigvis bra likevel. Er nøye på å ta det denne gangen likevel, for det kan jo utgjøre alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser folat.

Jeg har ingen eller få symptomer. orker ikke uroe meg. de kommer nok. får bare nyte de gode dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...