Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Ser at i spørreundersøkelsen er det veldig mange som skriver at barna deres går når de er 9 og 10 mnd. Jeg lurer veldig på hva dere mener med at barna kan gå? Har tre barn og vært med i ulike aktiviteter med alle tre (barselgruppe,babysvømming,babysang) samt erfaring fra barnehager, ser sjeldent at så små barn kan gå. mine startet å gå rundt bordet når de var 7 mnd men sier ikke at de kan gå for det. Jeg mener at når man sier babyen kan gå er når de går av seg selv uten å holde seg. Men etter min oppfatning her inne kryr det av gående minimennesker på 9-10 måneder og det har jeg ikke sett ute i "the real world".
Sånn kan det gå Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Hos oss gikk alle 8 skikkelig før de var 10 mnd og 2 av dem før de var 9 mnd. Da gikk de overalt hvor de selv ville og stoppet, skiftet retning, snudde osv uten problemer og falt veldig sjelden.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 eldste sønnen min gikk da han var 9mnd. da gikk han helt uten støtte, både inne og ute.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er en av dem som har svart i en av trådene du refererer til. Reise seg opp etter sprinklene i senga, bord og stoler gjorde han lenge før han rundet et halvt år. Ved 9,5 mnd slapp sønnen min kanten av bordet / stolen eller det han holdt seg i, peilet seg inn på noe, og gikk rett frem i den retningen. Han kunne gå flere meter, men hvis noe lå i veien klarte han ikke gå rundt det, men snublet og falt. I løpet av en mnds tid fikk han mer kontroll, kunne både svinge, stoppe og gå over eller rundt leker på gulvet. Jeg pleier å si at barnet var 10 mnd da han begynte å gå, altså midt i denne utviklingen fra å gå til å få kontroll, men hvis du synes det er veldig feil av meg kan jeg godt begynne å si 10,5 mnd, så jeg ikke lyver på meg et par uker før han fikk full kontroll:)
Ugl@ Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Da går de støtt uten noe å støtte seg til. Har 3 barn, et var 1år før det gikk, mens de to andre var tidlig ute og gikk fra de var 9 og 10mnd, de var 7-8 mnd da de begynte å gå rundt ting. Og mine barn er slett ikke enestående, vet om andre som også har vært like tidlig ute, men de er tidligere ute enn gjennomsnittet når de går 9-10mnd gamle, men det er slett ikke sensasjon på noen måte.
Lemonia Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Jeg var en av dem som sa at sønnen min kunne gå uten støtte ved 10 mnd. Da mener jeg gå skikkelig, ikke bare 3-4-5 skritt, men kunne gå akkurat dit han vil. Skal innrømme at det er sjelden jeg ser gående 10mndinger ja. F.eks. av de seks barna på barselgruppen min var det bare min gutt som gikk så tidlig, nestemann gikk ikke før 13 mnd (som er helt gjennomsnittlig). Men på et forum som dette må du huske på at sannsynligheten for at noen svarer på en slik tråd er nok større hvis barnet var tidlig ute eller gjennomsnittlig, enn hvis det var sent ute. Dermed får man lett et skjevt bilde av når de fleste faktisk går.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Tror mange av de med "tidlig-gående" babyer kaster seg over et slikt spørsmål faktisk! Kan være derfor det virket noe skjevt.. Personlig legger jeg i det at de kan gå uten å holde seg. Her var de ca 13 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 En gikk skikkelig uka før han fylte 1 år, nr 2 var 13 mnd, og nr 3 var 1 år og 2-3 uker:) Da gikk de for egen maskin.
mozell Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Jeg tenker at de kan gå når de faktisk går flere enn 2-3 skritt uten støtte, og gjør det hele tiden fra første gang de slipper seg. Jenta mi har gått disse to-tre skrittene fra en stol til bordet, men har ikke gjort det på en ukes tid, og da sier jeg at hun ikke går ennå. Hun er 17 mnd, så nå venter vi virkelig på at hun skal tørre å slippe taket... Storebroren var akkurat blitt ett år før han gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå